ترور صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس/ ایران به شدت محکوم کرد

منابع خبر در بیروت از شهادت صالح العاروری نائب رییس دفتر سیاسی حماس در جریان انفجار عصر امروز در بیروت خبر می دهند.

کد خبر : 1153417
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402 - 19:30

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم،پیگیری های منابع خبری در بیروت حاکی از شهادت صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی فلسطینی (حماس) در جریان حمله پهپادی عصر امروز رژیم صهیونیستی در منطقه ضاحیه بیروت است.

شهید صالح العاروری از نفرات نخست فهرست ترور رژیم صهیونیستی به شمار می رفت که اسرائیل بارها پیش از این نیز در تلاش برای ترور وی ناکام مانده بود.

این شهید فلسطینی پس از تهدیدات مقامات ارشد رژیم صهیونیستی برای ترورش با پوشیدن لباسی نظامی در برابر دوربین ها حاضر شد تا بی اعتنایی اش را به تهدیدات صهیونیست ها نشان دهد.

جنبش مقاومت اسلامی |حماس , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , بیروت ,

نشریه یدیعوت اخرونوت در آوریل سال ۲۰۲۲ در گزارشی تحلیلی خواستار ترور العاروری به عنوان حلقه رابط میان گروه های مقاومت همچون حزب الله و حماس شده بود.

رژیم صهیونیستی در روز ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ با یورش به زادگاه این شهید فلسطینی در روستای عاروره در نزدیکی شهر رام الله واقع در کرانه باختری در اقدامی کینه توزانه ناشی از شکست مفتضحانه ۷ اکتبر اقدام به تخریب منزل این مقام ارشد جنبش اسلامی فلسطین کرده بود.

پیش از اخباری مبنی بر ترور زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و اسامه حمدان از رهبران حماس در جریان حمله پهپادی امروز رژیم صهیونیستی منتشر شده بود که پیگیری های خبرنگار تسنیم در بیروت نشانگر عدم صحت این اخبار است.

 

ایران ترور صالح العاروری را به شدت محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام زبونانه رژیم صهیونیستی در ترور شیخ صالح العاروری نایب رئیس جنبش حماس و فرمانده مجاهد مقاومت و دو‌تن از فرماندهان گردان‌های قسام در بیروت را به شدت محکوم‌کرد.

 کنعانی تاکید کرد که رژیم جنایتکار صهیونیستی با  ارتکاب چنین جنایتی، بار دیگر ثابت کرد که بنای پوشالی صهیونیست‌ها بر ترور و جنایت استوار شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام رژیم تروریستی صهیونیستی در ترور شهید صالح العاروری را در نتیجه درماندگی و شکست سنگین و غیرقابل ترمیم در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی و ملت مقاوم فلسطین در عملیات طوفان الاقصی و ایستادگی قهرمانانه در برابر ماشین جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی علیه غزه در سه ماه  گذشته دانست.

کنعانی ضمن عرض تبریک و تسلیت به رهبری جنبش حماس، مردم مبارز فلسطین و خانواده شهید راه قدس، شهید صالح العاروری و دیگر شهدای همراه ایشان، تصریح کرد که خون شهید، قطعا جوششی دیگر در رگ‌های مقاومت و انگیزه مبارزه علیه اشغالگری صهیونیست‌ها، نه تنها در فلسطین، بلکه در منطقه و در بین همه آزادیخواهان جهان ایجاد خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی همچنین ضمن محکوم کردن نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان توسط رژیم متجاوز صهیونیستی، مسؤلیت نهادهای بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای واکنش فوری و مؤثر نسبت به این اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد و مسؤلیت عواقب ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی را تنها متوجه این رژیم و حامیان آن دانست.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.