ترجمه آل‌احمد از «بیگانه» بازچاپ شد

ترجمه مشترک جلال آل احمد و اضغر خبره‌زاده از رمان « بیگانه» اثر مشهور آلبر کامو بازچاپ شد.

کد خبر : 77722
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 - 6:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، انتشارات امیرکبیر در راستای انتشار ویراست‌های تازه از آثار داستانی مشهور جهان، برای هفتمین نوبت ترجمه مشترک جلال آل احمد و اضغر خبره‌زاده از رمان « بیگانه» اثر مشهور آلبر کامو را روانه بازار کتاب کرد.

 

 

بیگانه

 

 

 

این ترجمه برای نخستین بار در سال ۱۳۲۸ منتشر شده است و به همراه خود مقدمه‌ای از ژان پل ساتر را نیز که در سال ۱۹۴۳ نوشته شده است داراست.

این کتاب را آل احمد با همکاری خبره زاده در سالهای پس از جدایی از حزب توده و پس از تالیف و انتشار آثاری چون دیدو بازدید، از زنجی که می‌بریم و سه‌تار منتشر کرد.

نکته جالب درباره این ترجمه انتشار آن توسط ناشران دیگر نیز هست به طوری که در سال ۱۳۹۴ نیز این ترجمه از سوی انتشارات علمی و فرهنگی نیز منتشر شده است.

بیگانه به عنوان یکی از مهمترین و تامل‌برانگیزترین آثار کامو است که پس از انتشار تا کنون همواره محل بحث و نظر بوده است و حتی دستمایه نوشتن آثاری درباره سرنوشت و سرگذشت این اثر و نویسنده‌اش نیز بوده است.

کامو با نگارش این کتاب گامی مهمی در بیان و تثبیت فلسفه زیستی خود از زندگی برداشت. فلسفه‌ای که بر مبنای آن  وی بیان می‌داشت زندگی امری است بیهوده و در عین حال زیبایی‌ها و لذاتی دارد که سخت هر انسانی را دلبسته خود می‌کند تا جایی که انسان سعی دارد تمامی اعمال خود را به بهانه آن توجیه کند.

کامو در بیگانه با چنین فلسفه‌ای مرگ و دغدغه هراس از آن را زائل می‌کند. قهمران داستان او چه در زمانی که مرگی را رقم می‌زند و چه آنگاه که خود را در معرض مرگ می‌بیند رفتاری عجیب و غیرمتعارف را رقم می‌زند و همین مساله این رمان و اندیشه نویسنده آن را قابل توجه می‌کند.

از رمان بیگانه جز این ترجمه تاکنون ترجمه‌هایی توسط جلال الدین اعلم، محمدرضا پارسایار، خشایار دیهیمی، عنایت الله شکیباپور، پرویز شهدی، لیلی گلستان و هدایت الله میرزمانی نیز منتشر شده است.

انتشارات امیرکبیر این ترجمه از بیگانه را در ۱۱۲ صفحه با قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.