ترامپ ۲ نفر از شاهدان استیضاحش را برکنار کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته- جمعه- دو روز پس از تبرئه در مجلس سنا در اقدامی تلافی‌جویانه یک سفیر و افسر ارتش این کشور را که علیه وی شهادت داده بودند، برکنار کرد.

کد خبر : 112149
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398 - 5:52

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایلنا، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته- جمعه- درست دو روز پس از تبرئه از اتهام‌های مطرح شده علیه وی در مجلس سنا، در اقدامی انتقام‌جویانه دو نفر از شاهدانی را که علیه وی در روند محاکمه شهادت داده بودند، از کار برکنار کرد.

«الکساندر ویندمن»، عالی‌رتبه‌ترین کارشناس امور اوکراین در کمیته امنیت ملی کاخ سفید بود که روز جمعه توسط مأموران حراست کاخ‌ سفید اخراج شد.

ترامپ همچنین «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا را از سمتش برکنار کرد.

ساندلند امروز- شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترامپ چند ساعت پس از اخراج ویندمن، ساندلند را نیز به عنوان یکی از شاهدان روند استیضاح برکنار کرد».

این سفیر آمریکایی در ادامه افزود: «به من اطلاع دادند که که رئیس جمهوری در نظر دارد من را از سمت سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا برکنار کند».

وی نوامبر گذشته در مجلس نمایندگان گفته بود که همه بخشی از تلاش رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعمال فشار بر اوکراین به منظور انجام تحقیق به نفع وی بوده و دستور ترامپ را برای همکاری با «رودی جولیانی»، وکیل شخصی او اجرا کرده‌اند.

مجلس سنا چهارشنبه گذشته اعلام کرد که ترامپ بی‌گناه است و از دو اتهام سوء استفاده از قدرت و مانع‌تراشی در مسیر تحقیقات کنگره تبرئه شده است.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.