تذکر به ارمنستان و پیمانکار بابت آلایندگی ارس

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ما تذکرات لازم را به طرف ارمنستانی و پیمانکار داده‌ایم و از این سو هم پایش می‌کنیم که شرایط آبی به گونه‌ای باشد که مخاطره‌ای شهروندانمان را تهدید نکند.

کد خبر : 965731
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 - 10:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، عیسی بزرگ‌زاده درباره اقدامات ایران در برابر آلایندگی رود ارس از سوی ارمنستان اظهار داشت: وضعیت کیفی آب و بویژه آلودگی‌ها خط قرمز وزارت نیروی ایران است، ما کارگروه‌های مشترک برای بررسی کیفیت داریم و تذکرات لازم در طول سالیان گذشته فراوان به طرف مقابل و پیمانکار معدن داده شده است.

وی افزود: پایش گروهی توسط وزارت نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست و بررسی‌های تکمیلی توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین در بخش آبزیان دامپزشکی انجام می‌شود و ما به دقت این مسئله را زیر نظر داریم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه شرکت مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: شبکه مدار بسته جمع‌آوری آلودگی تحت فشارهای ایران کامل شده و سدهای باطله راه‌اندازی و شبکه کامل شده است اما گاهی پیمانکار تخلف می‌کند. چون سمت ارمنستان قیمت انرژی بالاست بنابراین تخلف می‌کند تا از پرداخت بالا معاف شود.

وی یادآور شد: ما تذکرات لازم را به طرف ارمنستانی و پیمانکار داده‌ایم و از این سو هم پایش می‌کنیم که شرایط آبی به گونه‌ای باشد که مخاطره‌ای شهروندانمان را تهدید نکند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.