تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در اقلیم کردستان را تحمل نمی‌کنیم

حسین امیرعبداللهیان از دیدار روز گذشته‌اش با مشاور امنیت ملی عراق و هیئت عالی‌رتبه امنیتی همراه وی روایتی اینستاگرامی منتشر کرد.

کد خبر : 142716
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مهر 1401 - 10:33

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در پستی اینستاگرامی با اشاره به دیدار روز گذشته‌اش با مشاور امنیت ملی عراق و هیئت عالی‌رتبه امنیتی همراه نوشت: روز گذشته با آقای قاسم اعرجی دبیر شورای عالی امنیت عراق که در راس یک هیات امنیتی عالی‌رتبه در تهران به‌سر می‌برد دیدار کردم.

در این دیدار با تاکید بر مناسبات رو به گسترش تهران و بغداد در تمامی زمینه‌ها بر همکاری دو کشور در زمینه امنیتی از جمله لزوم برخورد با تروریست‌های مسلح از مبداء اقلیم کردستان عراق تاکید کردم.

همچنین با تاکید بر این که مناسبات دوکشور راهبردی و ممتاز است و ما امنیت عراق را امنیت ایران می‌دانیم، به آقای اعرجی صراحتا گفتم با توجه به مناسبات حسنه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، ما انتظار نداریم که خاک اقلیم کردستان عراق محلی برای اقدامات تروریستی و تهدیدی علیه ایران باشد.

از ایشان خواستم مسئولیت کامل بغداد و اقلیم کردستان عراق نسبت به برخورد با گروه‌های تروریستی و آپارتاید از مبداء اقلیم کردستان عراق را بپذیرند.

به ایشان گفتم ما همواره خواهان عراق آباد، آزاد و مستقل بوده‌ایم و جز خیر برای دولت و ملت عراق نمی‌خواهیم اما تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در اقلیم کردستان و تحرکات آنان علیه امنیت ایران را تحمل نخواهیم کرد.

آقای اعرجی در ‌پاسخ گفت قانون اساسی عراق اجازه فعالیت به افراد و جریاناتی که مخل تهدید همسایگان باشد را نمی‌دهد و اطمینان داد هرگونه اقدام ضدامنیتی علیه ایران با اقدام دولت مرکزی و اقلیم مواجه خواهد شد و عراق امنیت ایران را امنیت خود می‌داند.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.