تحلیل وزن به وزن کشتی آزاد‌ مسابقات جهانی

در تحلیل وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات جهانی از رضا اطری به عنوان مین خطرناک نام برده شده است.

کد خبر : 140841
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 10:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی رقابت‌های جهانی در سال ۲۰۲۲ قرار است به میزبانی بلگراد در صربستان برگزار شود. کشورهای شرکت‌کننده برای کسب بهترین رتبه، ورزشکاران خود را به مسابقات مختلف اعزام کردند. در فاصله کمتر از یک ماه که به این رقابت‌ها باقی مانده، ترکیب کشورها برای مسابقات مشخص شده است

سایت flowrestling نیز در گزارشی به تحلیل وزن ۶۱ کیلو پرداخته است.

در این گزارش آمده است: ۶۱ کیلوگرم یکی از جالب ترین و بازترین وزن های کل جهان است. ست گراس نماینده آمریکاست و این سوال وجود دارد او در اولین حضورش در رقابت‌های جهانی چگونه عمل خواهد کرد؟

سیدبندی:

آرسن هاروتونیان

گئورگی وانجلوف

اولوکبک ژولدوشبکوف

راویندر داهیا

علی علی‌بیگ

سلیمان آتلی

ادوارد گریگورف

اکبر قربانوف

بهترین کشتی‌گیران: ری هیگوچی از ژاپن و آرسن هاروتونیان از ارمنستان

با محرومیت روسیه از مسابقات جهانی، بدیهی است که عباسگاجی ماگومدوف مدافع قهرمانی جهان بدیهی است که در صربستان مسابقه نخواهد داد. همچنین دیتون فیکس دارنده مدال نقره جهان در انتخابی آمریکا مغلوب ست گراس شد و در صربستان نخواهد بود. در این وزن همچنین توشیهیرو هاسگاوا دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۱ به وزن ۵۷ کیلوگرم رفته و نماینده ژاپن در این وزن خواهد بود.

آرسن هاروتونیان دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۱ به عنوان تنها دارنده مدال از مسابقات قهرمانی جهان در سال گذشته در این وزن باقی مانده است. هاروتونیان مدعی بزرگی برای قهرمانی جهان خواهد بود. او با مدال طلا در مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۲۲ ثابت کرد که مدال جهانی اتفاقی نبود. هاروتونیان در راه رسیدن به طلا، پیروزی‌های قابل توجهی بر ادوارد گریگورف و سلیمان آتلی دارنده دو مدال جهانی داشت.

پایگاه خبر ججین

در کنار هاروتونیان، ری هیگوچی را باید یکی از مدعیان برای قهرمانی در وزن ۶۱ کیلوگرم دانست. هیگوچی در سال ۲۰۱۶ مدال نقره المپیک را به دست آورد اما این اولین باری است که او به عنوان نماینده ژاپن در مسابقات قهرمانی جهان حضور می یابد.

مدعیان: راویندر داهیا از هند و ادوارد گریگورف از لهستان

ادوارد گریگورف امسال در مسابقات قهرمانی اروپا مدال برنز را به دست آورد، جایی که او تنها به هاروتونیان در مرحله نیمه نهایی ۱۳ بر ۸ شکست خورد. وی ورزشکاری اهل روسیه است و این شانس را دارد که بتواند راهی فینال شود.

داهیا نیز یکی از مدعیان این وزن محسوب می شود. وی سال گذشته در اسلو ثابت کرد آماده رقابت با بهترین های جهان در وزن ۶۱ کیلوگرم است.

مین‌های خطرناک روی تشک؛ گروهی که برای آنها مدالی پیش بینی نمی‌شود اما می توانند برای مدعیان وزن ۶۱ کیلو خطرساز باشند:

آندری ژلپ، ست گراس، رضا اطری، زلیمخان آباکاروف، شامیل عمروف، سلیمان آتلی، استیوان میسیچ

این لیست طولانی است و همین نشان می دهد ورزشکاران دیگری هم در ۶۱ کیلو هستند که می توانند به مدال جهانی صربستان برسند. ست گراس کشتی‌گیر آمریکا با برتری مقابل دیتون فیکس در مسابقه انتخابی نشان داد فردی است که می‌توان روی او حساب کرد. با این حال او تجربه بین‌المللی محدودی دارد و در این گروه بسیار ناشناخته است.

رضا اطری اهل کشور ایران کشتی‌گیری است که در المپیک توکیو در وزن ۵۷ کیلو روی تشک رفت. وی اخیرا در جام تختی به عنوان قهرمانی رسید و توانست فینال آرسن هاروتونیان از ارمنستان را شکست دهد اما سوال اصلی اینجاست پس چرا اطری مدعی نیست؟ این کشتی‌گیر در وزن ۶۱ کیلو تجربه محدودی دارد و بدون رنک است.

پایگاه خبر ججین

پیش‌بینی مدال:

طلا: ری هیگوچی

نقره: زلیمخان آباکاروف

برنز: رضا اطری و آرسن  هاروتونیان


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.