تحلیل‌گر اسرائیلی: احتمالا جنگ بدون تحقق هیچ یک از اهداف اسرائیل به پایان خواهد رسید

یک تحلیل‌گر سرشناس صهیونیست امروز سه شنبه اعتراف کرد، احتمال آن که جنگ در غزه بدون هیچ دستاوردی به پایان برسد بسیار وارد است.

کد خبر : 1100844
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 - 20:59

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، عاموس هارئیل تحلیل‌گر برجسته روزنامه هاآرتص در شماره ارموز سه شنبه این رسانه اعتراف کرد، سخن گفتن از شکست خوردن حماس در حال حاضر بسیار زود هنگام است این در حالی است که بعد از چند هفته جنگ اسرائیل هیچ دستاوردی را محقق نکرده است.

او در یادداشت خود بعد از شرح جزئیاتی از شرایط میدانی در نوار غزه و دشواری‌ها و چالش‌‌هایی که مانع از تحقق اهداف اعلام شده رژیم صهیونیستی در جنگ می‌شود افزود:

به رغم تلفاتی که ارتش اسرائیل متحمل شده است، ستاد ارتش اسرائیل از همان دستاوردهای کوچک به دست آمده و پیشروی‌های کند صورت گرفته هم خرسند و خوشحال است، با این حال همه می‌دانند که هیچ نشانه‌ای از اینکه حماس حتی به فروپاشی نزدیک شده باشد هم وجود ندارد.

او همچنین فاش کرد، هر روز صبح ما با تصاویر شمار جدیدی از تلفات ارتش اسرائیل مواجه می‌شویم که اکثر آنها نظامیان احتیاطی هستند که در جنگ در نوار غزه از پای در آمدند.

هر چه جنگ طولانی تر شود، تلفات ارتش اسرائیل نیز فزونی پیدا می‌کند در حالی که جنگ در برخی از مناطق غزه همچنان با شدت در جریان است.

هارئیل در ادامه نوشت: بر کسی پوشیده نیست که سازمان حماس قادر به متوقف کردن تهاجم گسترده ارتش اسرائیل نیست اما تیم‌های کوچکی از مبارزان حماس هر روز هزینه سنگینی را از ارتش اسرائیل می‌گیرند.

به گفته این تحلیل‌گر صهیونیست، درگیری‌های میدانی این نظریه ستاد ارتش را تقویت می‌کند که رسیدن به هدف از بین بردن توان نظامی و سازمانی حماس در غزه فقط در دراز مدت امکان پذیر است.

اما در عین حال می‌افزاید: این مسئله با این وجود به یک جدول زمان بندی و توانمندی اسرائیل در حفظ ضرب آهنگ حملات شدید خود بر روی زمین نیازمند است، با این حال حتی اگر ارتش اسرائیل قادر به اجرای طرح‌های تدوین شده باشد باز هم در معرض خطر عدم تامین خواست جامعه قرار دارد.

عاموس هارئیل در این رابطه می‌افزاید: رهبری سیاسی وعده از بین بردن حماس و بازگرداندن گروگان‌ها را داد، همچنین قول داد تمامی مناطق مرزی ویران شده را بازسازی و امنیت را به این منطقه بازگرداند.

این اهداف به شدت بلند پروازانه است، کاملا مشخص است که برخی از آنها محقق نخواهند و اسرائیل هم مجبور خواهد شد تحت فشار آمریکا این شرایط را بپذیرد.

تحلیل‌گر صهیونیست سپس به مشکلات اقتصادی شدیدی که گریبان رژیم صهیونیستی را گرفته هم اشاره و افزود: امروز با دشواری‌های اقتصادی شدیدی مواجه هستیم که به سرعت هم افزایش پیدا می‌کنند، بار سنگینی که بر گرده نیروهای احتیاط افتاده است در کنار انتظارات آمریکا می‌تواند همگی منجر به کاهش زمان عملیات شدید در داخل نوار غزه شود.

اگر چنین امری رخ دهد کابینه و ارتش با مشکل چند بعدی مواجه خواهد شد، زیرا بخش عمده‌ای از جامعه آزادی گروگان‌ها را به عنوان راس اولویت‌های اسرائیل می‌دانند و از اینرو هر نوع تاخیر در این امر را به عنوان شکست بزرگ تلقی خواهند کرد.

در همین حال بسیاری از اسرائیلی‌ها خواهان شکست کامل حماس هستند و به کاهش شمار نیروها در غزه با چاشنی وعده تکمیل این ماموریت در آینده به عنوان فرار رهبران اسرائیل از زیر بار وعده‌‌هایی که خود در مورد اهداف جنگ داده بودند، نگاه خواهند کرد.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.