تحصیل نیم میلیون کودک پناهنده در مدارس ایران

وزیر آموزش و پرورش در پیام توییتری نوشت: در پنجمین اجلاس آیسسکو با موضوع حقوق کودک از میزبانی و تحصیل نزدیک به نیم میلیون کودک پناهنده در مدارس ایران خبر دادم.

کد خبر : 64287
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396 - 8:28

 

 

به گزارش پایگاه خبری  “ججین“، سید محمد بطحایی در ادامه این پیام آورده است: امسال تجربه‌ ارزشمندی به‌دست آمد؛ مصمم هستیم در سال تحصیلی بعد با استفاده از این تجربیات، کارآمدتر و اثربخش‌تر عمل کنیم. از مهر جا نمانند.

 

وزیر آموزش و پرورش با شرکت در پنجمین اجلاس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (آیسسکو) که به میزبانی کشور مغرب برگزار شد، گفت: بیش از هفت هزار و ۷۷۰ سازمان مردم نهاد در سراسر کشور برای آموزش، ترویج و حمایت از حقوق کودکان در راستای پیمان نامه حقوق کودک تشکیل شده است.
بطحایی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای امضا کننده پیمان نامه جهانی حقوق کودک خود را موظف به اجرای مفاد آن می داند و همواره با تدوین یا اصلاح قوانین و اجرای اقدام های منطبق با اصول پیمان نامه در راستای تحقق بخشیدن به هدف های آن در کشور گام بر می دارد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در حاشیه سفر به مغرب و شرکت در پنجمین اجلاس وزرای مرتبط به امور کودک کشورهای اسلامی با چند تن از شخصیت های سیاسی و فرهنگی دیدار و مذاکره کرد.

 

 

بطحایی در رباط پایتخت مغرب با بسیمه الحقاوی وزیر خانواده و امور اجتماعی و کودکان کشور مغرب دیدار کرد و با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به موضوع زنان و سیاست دولت در استفاده از ظرفیت زنان در امور مدیریتی، تجارب مغرب را در این زمینه قابل تبادل با کشورمان دانست.

 

 

وی ضمن دعوت از طرف مغربی، خواهان افزایش روابط بخش های مربوطه دو کشور در این زمینه شد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در دیداری جداگانه با عبدالعزیز عثمان التویجری مدیر کل سازمان آیسسکو علاوه بر بحث و بررسی مسائل دو جانبه، سازمان آیسسکو، قول تاسیس دو مدرسه دخترانه و پسرانه را در مناطق زلزله زده کرمانشاه داد.
از دیگر ملاقات های وزیر آموزش و پرورش در این سفر می توان به دیدار با مصطفی الرمید وزیر حقوق بشر کشور مغرب اشاره کرد که در آن موضوعات دو جانبه و مرتبط با دو کشور مورد مشورت و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

پنجمین اجلاس وزاری امور کودک کشورهای اسلامی با حضور مدیرکل سازمان آیسسکو و نماینده سازمان همکاری های کشورهای اسلامی و حضور وزرا و روسای هیات های نمایندگی کشورهای اسلامی از دوم تا چهارم اسفند ماه در مغرب مقر اصلی سازمان آیسسکو برگزار شد.
سازمان آیسسکو، سازمان علمی، فرهنگی آموزشی کشورهای اسلامی است که حیطه‌های آموزش، علوم و فرهنگ را در کشورهای اسلامی طرح و بررسی می‌کند و اجلاس‌های این سازمان هر سه سال یک‌بار برگزار می شود.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.