تجمع هزار نفری معلمان در کره جنوبی علیه «زورگویی‌های والدین»

هزاران معلم و کارمند مدارس در کره جنوبی جهت محافظت قانونی بیشتر در برابر «زورگویی و قلدری والدین» دست به تجمعاتی زدند؛ مشکلی که در مدارس این کشور که به خاطر محیط‌های به‌شدت رقابتی معروف است، روند افزایشی داشته است.

کد خبر : 894133
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 7:44

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، این تظاهرات روز شنبه در سئول، پایتخت کره جنوبی به دنبال مرگ یک معلم در ماه ژوئیه برگزار شد. جسد این معلم پس از انتشار گزارشی مبنی بر «تشویش روانی» که توسط والدین ایجاد شده بود، در کلاس پیدا شد.

معلمان معترض که هفته‌ها دست به تجمع و اعتراض زده‌اند، می‌گویند که قوانین فعلی کره جنوبی کنترل بر کلاس‌هایشان را دشوار می‌کند و آن‌ها را در معرض «والدین مستبد و سلطه‌جو» قرار می‌دهد و این والدین می‌توانند به راحتی معلم‌ها را به «آزار عاطفی کودکان» متهم کنند.

تجمع هزار نفری معلمان در کره جنوبی علیه «زورگویی‌های والدین»

قانونگذاران کره جنوبی پیرامون لایحه‌هایی که می‌توانند مطالبات معلمان را برآورده کنند، در حال بحث و رایزنی هستند اما برخی کارشناسان نگرانی‌های خود را نسبت به این تغییرات بالقوه مطرح کرده‌اند و می‌گویند که چنین پیشنهاداتی محافظت از کودکان را تضعیف خواهد کرد؛ کودکانی که سالهاست در محیط‌های بسیار رقابتی تلاش می‌کنند.

در کره جنوبی فارغ‌التحصیل شدن از یک دانشگاه برتر و ممتاز به عنوان عامل حیاتی برای شغل و ازدواج تلقی می‌شود.

براساس آمار وزارت آموزش و پروش کره جنوبی و سرویس بیمه سلامت ملی این کشور، بیش از ۸۲۰ دانش‌آموز راهنمایی و دبیرستان بین سال‌های ۲۰۱۸ الی ۲۰۲۲ دست به خودکشی زده‌اند.

هزاران معلم و کارمند مدارس با رخت سیاه در خیابانی در نزدیکی مجلس ملی کره جنوبی حاضر شدند و با فریادهای اعتراضی، پلاکاردهایی مبنی بر اینکه «از معلمان در برابر ادعاهای سوء استفاده عاطفی از کودکان محافظت کنید» در دست داشتند. معترضان گفتند که در هشت سال گذشته والدین از ۹۰۰۰ معلم به دلیل «کودک آزاری» شکایت کرده‌اند.

تجمع هزار نفری معلمان در کره جنوبی علیه «زورگویی‌های والدین»

پلیس کره جنوبی تعداد معترضان در روز شنبه را حدود ۲۰ هزار نفر تخمین زده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.