تایید وجود دستمال مرطوب آغشته به مواد مخدردر کشور

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشف نمونه هایی از دستمال های مرطوب آغشته به مواد مخدر را تایید کرد و در عین حال شمار این کشفیات را گسترده ندانست.

کد خبر : 61224
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 - 11:53

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“ ،  علی مویدی روز سه شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره مقابله با اعتیاد در جمع خبرنگاران افزود: این دستمال ها به صورت موردی و توسط مسافر وارد کشور شده است.

مویدی این توضیح را هم داد که این ماده در کشور تولید نمی شود و منشاء تولید آن در کشورنیست علاوه براین مشتقات آن در کشور برای تولید وجود ندارد اما مردم باید هوشمندانه عمل کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقدامات نظارتی برای مقابله با تولید خانگی گل در کشور صورت می گیرد، افزود: طبق هماهنگی های بعمل آمده با تولید ماده گل (نوعی مخدر) چه در حجم کم و یا زیاد چه خانگی و چه درسطح گسترده برخورد می شود ومردم هرگونه اطلاعاتی راجع به کاشت گل اطراف زندگی خود بدست آوردند می توانند موضوع را با پلیس مواد مخدر مطرح و اعلام کنند.

 

 

 

پایگاه خبر ججین

 

 

 

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با کاشت ماده مخدر گل ادامه دارد و اگر مواردی دراین باره گزارش شود پلیس می تواند با مجوز قضایی ورود کنند از کشت و توسعه جلوگیری کنند.

مویدی گفت: متاسفانه امروز در کشور با جهل دانش اعتیاد مواجه هستیم موظفیم این جهل را به بینش روز ارتقاء دهیم تا مردم با آگاهی به سمت مواد مخدر نیایند چرا که وقتی فردی معتاد می شود مجبور می شویم تا هزینه چند برابری پرداخت کنیم.
وی درباره وضع قوانین جدید از سوی مجلس در عرصه مواد مخدر هم گفت: از مجلس انتظار داریم تا در حوزه مواد نو مخدر که خلاء قانونی داریم به ما کمک کند ، برای وضع این قوانین گام بردارد و تکالیف دستگاه های متولی را مشخص کنند.

پیش تر (۱۴ بهمن) سردار محمد مسعود زاهدیان گفته بود که ورود دستمال آلوده و اعتیاد آور به‌عنوان NPS یا مخدر جدید به کشور مورد تائید نیست اما احتمال وجود دستمال آغشته به مواد مخدر که قابل استنشاق است، دور از ذهن نیست.

وی اظهار کرده بود که به دلیل حساسیت موضوع، بررسی ‘ صحت ورود دستمال‌های اعتیادآور به کشور ‘ بلافاصله در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا قرار گرفته و با وجود تمرکز و تلاش بسیار پلیس، مخدری با این عنوان و به شکل ‘دستمال منحصراً مخدر ‘ و از نوع NPS در کشور کشف نشده است.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.