تاج پادشاهی ۸۶ کیلو بر سر حسن یزدانی؛ طلسم جادوگر آمریکایی شکست

حسن یزدانی در راند چهارم مبارزه اش با دیوید تیلور آمریکایی سرانجام موفق شد این کشتی گیر را شکست داده و تاج پادشاهی وزن ۸۶ کیلوگرم را از آن خود کند.

کد خبر : 133108
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 21:36

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، بعد از روز خوب کشتی گیران کشورمان در روز دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان و رسیدن علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسمپور به فینال اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم؛ مبارزه های فینال و رده بندی ۴ وزن اول پیکارها در اسلو برگزار شد.

درحالیکه تماشاگران ایرانی زیادی در محل برگزاری مسابقات حضور داشتند، حسن یزدانی و دیوید تیلور دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم را مقابل هم برگزار کردند.
چهارمین جدال دو کشتی گیر این بار ۸ هفته بعد از بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در فینال مسابقات جهانی اسلو برگزار شد.
حسن یزدانی کشتی را خیلی مقتدرانه و با روحیه خوبی آغاز کرد و با خروج پای تیلور از تشک، امتیاز اول به قهرمان کشورمان رسید. در ادامه نیز با همین تاکتیک، یزدانی به امتیاز دومش دست پیدا کرد.
تایم اول این مسابقه با نتیجه ۲ بر صفر به سود یزدانی تمام شد.
در تایم دوم هم این حسن یزدانی بود که کارش را طوفانی دنبال کرد. تیلور با خاک کردن یزدانی به دو امتیاز رسید و در پایان حسن یزدانی با نتیجه ۴-۲ به برتری رسید و مدال طلای مسابقات جهانی رسید.

 

زارع به مدال طلای سنگین وزن جهان رسید

بعد از آنکه حسن یزدانی موفق شد در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از سد سنگین دیوید تیلور آمریکایی بگذرد، امیرحسین زارع فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم را در حالی مقابل گنو پتریاشویلی برگزار کرد که هشت هفته پیش در توکیو مغلوب این حریف شده بود.

این بار دو کشتی‌گیر در فینال مسابقات جهانی برابر هم قرار گرفتند که زارع همانطور که پیش از مسابقات هم گفته بود، اشتباهات گذشته را تکرار نکرد و این اجازه را به پتریاشویلی قهرمان گرجستانی نداد که با زیرکی او را خسته کرده و امتیاز بگیرد.

قهرمان ۲۱ ساله آملی که دو ماه قبل در توکیو به مدال برنز رسیده بود، در این کشتی با نتیجه ۹ بر ۲ بر گنو پتریاشویلی غلبه کرد تا انتقام سختی از این کشتی‌گیر بگیرد.

پیش از این هر چهار نماینده کشتی ایران در روز دوم مسابقات به فینال رسیده بودند. علیرضا سرلک در ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در ۶۵ کیلوگرم، محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم و کامران قاسمپور در ۹۲ کیلوگرم فردا شب برای کسب مدال طلا مقابل حریفان روس و آمریکایی قرار خواهند گرفت.

 


 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.