تأکید رئیس‌جمهوری مصر و پادشاه اردن بر مخالفت با جابه‌جایی اجباری فلسطینیان

رئیس‌جمهوری مصر و پادشاه اردن در بیانیه‌ای اعلام کردند که با هرگونه تلاش برای پایان دادن به آرمان فلسطین یا جابه‌جایی فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری چه در خارج و چه در داخل سرزمین‌هایشان مخالف هستند.

کد خبر : 1144737
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 7:23

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر و «عبدالله دوم» پادشاه اردن در بیانیه‌ای اعلام کردند که با هرگونه تلاش برای پایان دادن به آرمان فلسطین یا جابه‌جایی فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری چه در خارج و چه در داخل سرزمین‌هایشان مخالف هستند.

دفتر ریاست‌جمهوری مصر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبران دو کشور بر رد کامل تمامی تلاش‌ها برای پایان دادن به آرمان فلسطین یا آواره‌کردن فلسطینی‌ها به خارج از سرزمین‌هایشان یا آوارگی داخلی آنها تأکید کرده و افزودند که تنها راه‌حلی که جامعه بین‌المللی باید برای اجرای آن فشار بیاورد، آتش‌بس فوری است.

بر اساس این بیانیه، رهبران مصر و اردن در کاخ الاتحادیه دیدار کردند تا وضعیت غزه را بررسی کنند و همچنین خواستار آتش‌بس فوری برای ورود کمک‌های بشردوستانه ضروری شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است که آنها همچنین خواستار «راه حل عادلانه و جامع» برای درگیری شدند که به گفته آنها باید شامل ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در امتداد مرزهای۱۹۶۷ با پایتختی بیت‌المقدس شرقی باشد.

به گزارش رویترز به نقل از منابع امنیتی مصر، این نشست تنها چند روز پس از آن برگزار شد که مصر طرح صلح جدیدی را ارائه کرد.

در ماه نوامبر، مصر و قطر نقش مهمی در برقراری یک توافق آتش‌بس موقت داشتند.

 


برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.