بیکاری ۳۱.۷ درصدی جوانـان یزدی براساس آمارهای دولتی

معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و بودجه، گزیده شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد را در فصل بهار سال جاری منتشر کرد.

کد خبر : 33926
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1396 - 9:11

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ،  براساس نتایج منتشر شده، شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری استان یزد در خردادماه سال ۱۳۹۶، ۲۶۳.۵ بوده که نسبت به خردادماه سال قبل ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است .

آمارهای فصل بهار استان، مانده انواع سپرده‌های بخش غیر دولتی نزد بانک‌ها در پایان خرداد ‎‎ ماه را نیز مبلغ ۱۳۲ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال نشان داده که نسبت به ماه قبل ۳.۵ درصد و ماه مشابه سال قبل ۲۱.۶ درصد افزایش داشته است .

تعداد و ارزش سهام و حق تقدم معامله شده در فصل بهار ۹۶ برای استان یزد نیز به ترتیب ۱۳۹۸ میلیون سهم و ۳۴۷۸ میلیارد ریال بیان شده که نسبت به فصل قبل به ترتیب ۶۷.۵ و ۸۷.۱ درصد افزایش را نشان می ‎‎ دهد .

براساس این آمار، یزدی‏‏ها در فصل بهار سال جاری تعداد ۲۰۷۶ مورد ازدواج و ۳۱۰ رویداد طلاق داشته‌اند که نسبت به فصل قبل تعداد ازدواج ۲.۴ درصد و تعداد طلاق ۱۶.۷ درصد کاهش یافته است .

همچنین در فصل بهار امسال، درآمدهای مالیاتی استان معادل ۲۹۶۶ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۲۱.۸ درصد کاهش ولی نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۷.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سهم مالیات ‎‎ های مستقیم در درآمدهای مالیاتی ۶۸ درصد و سهم مالیات ‎‎ های غیرمستقیم در درآمدهای مالیاتی ۳۲ درصد بوده است.

ارزش کل واردات فصل بهار سالجاری استان یزد نیز ۲۲ میلیون و ۹۱۱ هزار دلار و ارزش کل صادرات غیرنفتی استان نیز  ۱۳۷ میلیون و ۷۴۷ هزار دلار ذکر شده است کهبه ترتیب حکایات از کاهش ۳۸.۴ درصدی و افزایش ۲۳.۸ درصدی نسبت به فصل قبل دارند.

یزدی‌ها در سه ماهه اول امسال بیش از دو میلیون و ۴۵ هزار مگا وات ساعت برق مصرف کرده‎‎اند که در این زمینه نسبت به فصل قبل ۲۴.۱ درصد و در مقایسه با فصل مشابه سال قبل ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است .

نرخ بیکاری فصل بهار ۱۳۹۶ برای استان نیز ۱۳.۲ درصد اعلام شده در حالی که این شاخص برای فصل زمستان پارسال، ۱۳.۵ درصد محاسبه شده است. همچنین نرخ بیکـاری جوانـان ۲۴- ۱۵ساله در فصل بهار ۱۳۹۶، ۳۱.۷ درصد محاسبه شده است .

تعداد انشعابات جدید نصب شده آب شهری در این فصل نیز برای استان دو هزار و ۶۷۶ انشعاب بوده که نسبت به فصل قبل هفت درصد کاهش داشته است. حجم کل آب تولیدی استان در فصل بهار نیز ۲۵ میلیون و ۴۶ هزار مترمکعب بوده که از این مقدار ۶۳ درصد حجم آب تولیدی انتقالی و ۳۷ درصد حجم آب تولیدی زیرزمینی استان بوده است.

در پایان فصل بهار میزان مصرف بنزین موتور در استان نیز ۱۳۵ هزار متر مکعب بوده که نسبت به فصل قبل شش درصد و فصل مشابه سال قبل ۶.۵ درصد افزایش داشته است .

آمارهای ارائه شده ضریب نفوذ تلفن ثابت فصل بهار استان یزد را نیز ۴۹.۲ درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه را ۱۰۸.۸ درصد نشان داده است .

مقدار تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ فصل بهار استان نیز محاسبه و به ترتیب ۴.۵ و ۱۳.۵ هزار تن ذکر شده که نسبت به فصل قبل مقدار گوشت قرمز ۱۱۷.۵ درصد افزایش و مقدار گوشت مرغ ۱۰ درصد کاهش داشته است .

تعداد مستمری بگیران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان در فصل بهار ۲۳ هزار و ۲۰۵ نفر و تعداد مشترکان حقوق ‎‎ بگیر صندوق بازنشستگی ۲۲ هزار و ۹۴۷ نفر اعلام شده است.

در پایان فصل بهار تعداد بیمه‏‏شدگان اصلی و تبعی تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی استان یزد نیز ۷۱۲ هزار نفر و همچنین تعداد بیمه ‎‎ شدگان اصلی و تبعی تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت ۳۵۴ هزار نفر بوده است .

همچنین براساس آمارهای ارائه شده برای استان یزد در سه ماهه ابتدایی امسال، تعداد مسافر حمل شده در پروازهای داخلی یزد ۱۸۰ هزار و ۸۹۲ نفر و مسافر حمل‌ شده در پروازهای بین‌المللی ۱۱ هزار و ۹۲۷ نفر بوده که نسبت به فصل قبل به ترتیب ۳.۱ درصد و ۳۳.۱ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.