بیمه ای از جنس مونث

بایدها و نبایدهای خرید بیمه زنان خانوار

کد خبر : 61899
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 - 9:36

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، هیچ کس نمی تواند ادعا کند که صددرصد از آینده خود آگاه ست.آیا همیشه در ناز و نعمت خواهد بود؟ چه موقع درگیر بحران اقتصادی می شود؟ آیا همیشه متناسب با نیازهایش، سرمایه هم دارد؟ آیا در زمان سختی ها کسی هست که دست او را بگیرد و مانع از سقوط او شود؟ و سوال های مختلف دیگری که خواه نا خواه ذهن هر کس را به خود مشغول می کند.از این رو آدمی در هر سن و موقعیتی هم که باشد، به دنبال یک پشتوانه قوی و محکم است.

 

 

 

 

پشتوانه ای که آینده او را تضمین کند و رفاه و آسایش برای او و خانواده اش به ارمغان بیاورد.در این بین، استقلال مالی برای زنان که مربیان نسل آینده به شمار می روند، از اهمیت به سزایی برخوردار است. دغدغه تامین مالی آینده برای زنان خانه دار بیش از دیگران است؛ زیرا آنان به عنوان اصلی ترین عضو هرخانواده از مزایای مستقیم بیمه ای برخوردارنیستند. جدا از این موضوع، اگر به خانه داری به عنوان یک شغل تمام وقت نگاه کنیم و برای آن ارزش اقتصادی قائل باشیم، امنیت روانی در زن ایجاد کرده ایم. امنیتی که مقاومت این قشر از جامعه را در برابر مشکلات معیشتی، درمانی و… دو چندان می کند. حاکم شدن این نوع نگاه در جامعه موجب می شود، جنس مونث جامعه استقلال مالی داشته باشد و با خیال راحت به نقش مادری و همسری خود بپردازد. برای رسیدن به این طرز تفکر در کشور، اقداماتی انجام شده است از جمله بیمه مستمری زنان خانوار. اگر شما هم می خواهید از باید های و نبایدهای این بیمه نامه آگاهی بیابید، با دخل و خرج امروز همراه باشید.

 

 

 

 

 

به طور کلی دو نوع بیمه زنان خانوار وجود دارد. یکی توسط اداره تامین اجتماعی ارائه می شود و دیگری که در قالب بیمه های عمر توسط شرکت های مختلف بیمه ای، زنان را پوشش می دهند. در ادامه جزئیات هر کدام از آن ها را با هم مقایسه خواهیم کرد تا بتوانید با اطمینان خاطر بیشتر انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

بیمه زنان خانوار تامین اجتماعی

 

 

 

همه زنان خانه دار که هیچ رابطه دستمزدی و مزدبگیر با موسسات ندارند و مشمول قانون تامین اجتماعی می شوند، می توانند در صورت احراز شرایط مقرر، به نزدیک ترین شعبه تامین اجتماعی محل سکونت شان بروند و با بستن قرارداد و پرداخت حق بیمه، این بیمه را دریافت کنند. سقف سنی این بیمه ۵۰ سالگی است. نرخ حق بیمه پرداختی درباره بیمه زنان خانه دار ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است.نرخ ۱۲ درصد، شامل مزایای بازنشستگی و فوت پس از بازنشستگی می شود. نرخ ۱۴ درصد، مشمول بازنشستگی و فوت قبل و پس از بازنشستگی است. نرخ ۱۸ درصد نیز تعهدات بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را شامل می شود. مدارک لازم برای گرفتن این بیمه نامه، اصل شناسنامه، کارت ملی، دو قطعه عکس وتکمیل فرم مربوط در مرکز مد نظر است.

 

 

 

 

 

حمایت ها و نرخ های پرداخت حق بیمه:

 

 

 

 

حق بیمه های مقرر برای برخورداری از حمایت های تامین اجتماعی در این بیمه نامه عبارتند از:
الف) بیمه بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی با نرخ ۱۴درصد (۱۲درصد سهم بیمه شده + ۲درصدسهم دولت)
ب) بیمه بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی با نرخ ۱۶درصد (۱۴درصد سهم بیمه شده +۲درصد سهم دولت)
ج )بیمه بازنشستگی و از کار افتادگی و فوت با نرخ ۲۰ درصد (۱۸درصد سهم بیمه شده +۲درصد سهم دولت)
شرایط سن و سابقه:
پذیرش درخواست متقاضیان مرد و زن که سابقه پرداخت حق بیمه ندارند، به آن شرط است که سن مردان از ۵۰ سال و سن زنان از ۴۵ سال تمام بیشترنباشد. افرادی که سن آنان بالاتر از رقم مذکور است و سابقه پرداخت حق بیمه قبلی هم دارند، به ازای نصف مدت سابقه، به سقف سنی مجاز آن ها اضافه و درصورت احراز شرط سنی، درخواست آنان پذیرفته می شود.

 

 

 

 

 

 

بیمه زنان خانوار در قالب بیمه های زندگی
بیمه مستمری زنان خانه دار در قالب بیمه های عمر و بازنشستگی برای پوشش درآمدی زنان خانه دار در دوران کهولت است. در این بیمه نامه، بیمه گذار و بیمه شده زن خانه دار است و بیمه گذار پس از پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه (مثلا به مدت ۳۰ سال)، از مستمری مادام العمر برخوردار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

نحوه عملکرد و پس انداز در بیمه مستمری زنان خانه دار
این بیمه نامه ویژه همه بانوان کشور، فارغ از وضعیت شغلی آن ها و برای تمامی بازه های سنی تا ۶۵ سال طراحی شده است. این افراد می توانند تنها با پرداخت مبلغ اندکی در سال برای شروع قرارداد، این بیمه نامه را تهیه کنند. پس انداز های بیمه شده در این بیمه نامه، با نرخ بهره فنی ۱۵ تا ۲۵ درصد است و در پایان مدت قرارداد به صورت مستمری مادام العمر یا یک جا به فرد پرداخت می شود.

 

 

 

مزایا و پوشش های بیمه مستمری زنان خانه دار
پوشش اختیاری، تکمیلی و امراض خاص در این بیمه نامه پیش بینی شده است. بیمه گذار علاوه بر دریافت مستمری در دوران بازنشستگی، می تواند در طول مدت پرداخت حق بیمه از پوشش های فوت عادی، در اثر حادثه، امراض خاص و از کار افتادگی نیز برخوردار شود. در پایان مدت بیمه، سرمایه تشکیل شده به صورت یک جا یا مستمری برای مدت محدود یا مادام العمر به فرد پرداخت می شود. چنان چه فرد بیمه شده درطول مدت بیمه به هر علت فوت کند، سرمایه فوت بیمه نامه را به علاوه پس اندازی که تا زمان فوت برای او تشکیل شده است، به ذی نفع منتخب او می پردازند.

 

 

 

 

 

امکان دریافت وام برای زنان خانه دار
بیمه گذار پس از گذشت یک سال از شروع بیمه نامه و پرداخت حداقل یک سال حق بیمه، در صورت تمایل تا ۹۰ درصد ارزش بازخرید بیمه نامه می تواند وام دریافت کند و آن را ظرف یک تا دو سال برگرداند.

 

 

 

 

دریافت مستمری مادام العمر
بیمه گذار می تواند در پایان مدت بیمه، سرمایه تشکیل شده را به صورت یک جا یا مستمری برای مدت محدود یا مادام العمر دریافت کند.

 

 

 

 

 

 

پرداخت سود مشارکت علاوه بر سود تضمینی
شرکت های بیمه در سال مالی خود مقدار سود حاصل شده از محل سرمایه گذاری حق بیمه های عمر را به بیمه گذاران خود اعلام و بین آن ها تقسیم می کنند که در این صورت بیمه گذار در پایان مدت بیمه علاوه بر اندوخته پایان مدت بیمه نامه، سرمایه ای را که از محل سود سرمایه گذاری ایجاد و اعلام شده است، دریافت می کند. در واقع زنانی که شاغل نیستند و امکان سرمایه گذاری مناسب ندارند با دریافت این پوشش و پرداخت حق بیمه بسیار اندک، می توانند مبلغ قابل قبولی را برای خود ذخیره و پس انداز کنند.

 

 

 

 

 

مبلغ حق بیمه
شما با هر شرایط اقتصادی می توانید از بیمه عمر و تامین آینده زنان خانه دار برخوردار شوید. این مبلغ می تواند بین حداقل ۲۰ هزار تومان و حداکثر ۳۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان، به روش پرداخت ماهیانه باشد.
 

 

 

 

 

 

پایگاه خبر ججین

 

 

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.