بیماری مشکوک جاسوس پیشین روس در انگلیس

منابع انگلیسی گزارش دادند که یک جاسوس پیشین روس پس از تماس با ‘ماده‌ای ناشناخته’ و ابتلا به بیماری ناگهانی، به بیمارستانی واقع در جنوب انگلیس منتقل‌شده و حال وی وخیم گزارش‌شده است.

کد خبر : 66302
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 - 6:14

 

به گزارش پایگاه خبری  “ججین” و به نقل از بی.بی.سی، سرگئی اسکریپال ۶۶ ساله در سال ۲۰۱۰ میلادی در یک تبادل جاسوسی میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد. در آن معاوضه، مسکو چهار جاسوس خود را با ۱۰ جاسوس آمریکا مبادله کرده بود.
اسکریپال روز یکشنبه گذشته به همراه یک زن ۳۳ ساله در نزدیکی مرکز خرید شهر سالزبری واقع در جنوب انگلیس به دلیل تماس با ‘ماده‌ای ناشناخته’ بی‌هوش و به بیمارستان این شهر منتقل می‌شود.
وزارت بهداشت انگلیس تاکنون ماهیت ماده مشکوک را اعلام نکرده اما نیروهای آتش‌نشانی و مأموران پلیس بعدازظهر دوشنبه در اقدامی پیشگیرانه منطقه را قرنطینه و با استفاده از مواد شیمیایی، پاک‌سازی و سم‌زدایی کردند.
منابع انگلیسی سپس گزارش دادند که پلیس مواد کشف‌شده را بسته‌بندی کرده و لباس بیماران را سوزانده است. در همین حال مقامات بیمارستان سالزبری نیز بخش اورژانس را تعطیل و بیماران را به سایر بخش‌ها منتقل کردند

 

 

پایگاه خبر ججین

 

 

به گفته بی.بی.سی سرگئی اسکریپال یک مامور پیشین اطلاعاتی روسیه است که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال ۲۰۰۶ میلادی به ۱۳ سال حبس محکوم می‌شود. او متهم بود که هویت جاسوسان روسی در اروپا را به سازمان جاسوسی ‌ام.ای.۶ انگلیس افشا کرده است.
بر اساس این گزارش، او همکاری خود با سرویس جاسوسی انگلیس را از سال ۱۹۹۰ میلادی آغاز و بابت این همکاری تاکنون ۱۰۰ هزار دلار دریافت کرده است.
پلیس منطقه ویلتشایر می گوید سرگئی اسکریپال و خانمی که همراه وی بوده دچار جراحت ظاهری نشدند اما آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. این نهاد امنیتی اضافه کرد که تا این لحظه هیچ مدرکی دال بر تروریستی بودن این حادثه وجود ندارد اما پلیس تا اتمام تحقیقات خود این احتمال را رد نمی‌کند.
یک سخنگوی سفارت روسیه در لندن اعلام کرد که تاکنون هیچ‌یک از بستگان وی، نماینده‌ای از سوی فرد یادشده و یا مقامات دولت انگلیس در این رابطه با سفارت ارتباط برقرار نکرده‌اند.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.