بیت‌کوین شکست خورد/ کاهش ۲۰ درصدی قیمت طلا

قیمت طلا امروز پنجشنبه کاهش یافت زیرا چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا و چشم‌انداز ضعیف رشد اقتصاد جهانی باعث تقویت دلار شد.
بیت‌کوین روز گذشته سطح مقاومت ۲۰ هزار دلاری خود را بازیابی کرد اما نتوانست آن را حفظ کند، زیرا بازار گسترده‌تر در حال حرکت نزولی بود.

کد خبر : 142228
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مهر 1401 - 10:20

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، ارز دیجیتال پیشرو در جهان، در چند ساعت گذشته عملکرد ضعیفی داشت و با وجود شروع مثبت در هفته طی ۲۴ ساعت، بیش از هفت درصد ارزش خود را از دست داد. عملکرد ضعیف بیت‌کوین با نزول بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال همزمان شد و کل بازار کریپتو نیز طی ۲۴ ساعت بیش از پنج درصد کاهش ثبت کرد.

بیت‌کوین در اوایل این هفته پس از عملکرد خوب به مرز ۲۰ هزار دلار رسید. با این حال، خرس‌ها دوباره کنترل بازار را به دست گرفتند.

اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، در اوایل این هفته برای مدت کوتاهی از مرز مقاومتی ۱۳۰۰ دلار گذشت. با این حال (در زمان نگارش این مطلب) بیش از هفت درصد در ۲۴ ساعت کاهش یافته است.

نمودار چهار ساعته بیت‌کوین/دلار آمریکا در حال تبدیل شدن به روند نزولی است زیرا بیت‌کوین در حال کنار گذاشتن برخی از سودهایی است که در اوایل امسال انباشته کرده بود. شاخص‌های فنی نشان می‌دهد که بیت‌کوین در حال حاضر در برابر بازار گسترده‌تر عملکرد ضعیفی دارد.

اندیکاتور مکدی (MACD) بالای منطقه خنثی باقی می‌ماند اما در صورت ادامه روند نزولی به زودی می‌تواند به منطقه منفی سقوط کند.

علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه ۴۱ را نشان می‌دهد که اگر خرس‌ها در راس کار باقی بمانند، بیت‌کوین می‌تواند وارد منطقه اشباع فروش شود.

بیت‌کوین در هفته‌های اخیر توانسته بالای ۱۸ هزار دلار بماند و گاوها می‌توانند در کوتاه‌مدت بالاتر از این قیمت را حمایت کنند. گاوها همچنین می‌توانند قبل از پایان هفته، کنترل بازار را دوباره به دست بگیرند و بیت‌کوین را بار دیگر به سمت سطح روانی ۲۰ هزار دلاری سوق دهند.

با این حال، اگر روند صعودی طولانی‌مدت وجود نداشته باشد، بیت‌کوین در چند روز آینده از سطح مقاومت ۲۰هزار و ۸۱۹ دلاری دور می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۴۵.۴۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۲۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۶۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۴۱ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱.۵۹ میلیارد دلار است که ۱۱.۰۴ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۷۶ میلیارد دلار است که ۵.۸۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۵.۳۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۴۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

 

کاهش ۲۰ درصدی قیمت طلا

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۴.۹ درصد کاهش به ۱۶۴۵ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۶۴۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

مایکل لنگفورد، مدیر شرکت مشاوره شرکت AirGuide گفت: دلار قوی ایالات‌متحده فشار می‌آورد و بازار به دنبال اطمینان و ثباتی است که به نظر می‌رسد اخیراً با کمبود مواجه شده، البته انتظار است که طلا به سمت ۱۶۸۰ دلار برود.

شاخص دلار ۰.۲ درصد رشد کرد و به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید. بازدهی معیار ۱۰ ساله نیز به سمت اوج چند ساله اخیر خود پیش رفت.

طلا به طور سنتی به عنوان پوششی در برابر تورم و آشفتگی اقتصادی در نظر گرفته می‌شود اما قیمت آن از زمانی که در ماه مارس به بالاتر از سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید، ۲۰ درصد کاهش یافته است زیرا افزایش سریع نرخ بهره در ایالات‌متحده جذابیت این فلز بدون بازده را کاهش داده است.

تحلیلگران اظهار کردند که نرخ‌های بالاتر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران به جای طلا به سمت دلار حرکت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت که چشم انداز اصلی او این است که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره را در نشست سیاست نوامبر خود سه چهارم درصد و در دسامبر نیم درصد افزایش دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۸.۷۶ دلار رسید و پلاتین با یک درصد کاهش به ۸۵۵.۱۰ دلار و پالادیوم ۱.۲۴ درصد کاهش یافت و به ۲۱۲۸ دلار و ۵۱ سنت رسید.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.