بچه‌های امروز در جزیره تنهایی خود گرفتار هستند

کارشناس جامعه شناسی‌ گفت: بچه‌های امروز در جزیره تنهایی خود گرفتار هستند.

کد خبر : 17604
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 - 11:15

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین مریم فلاحتی گفت : ارتباط مردم امروز به‌گونه‌ای است که کمتر از حال هم خبر دارند و با هم رفت وآمد می‌کنند.

وی ادامه داد: زندگی در شهر انسانها را ماشینی بارآورده و دیگر از مهربانی و عطوفت دهه‌های قبل خبری نیست. امروزه اکثر خانواده ها سعی می‌کنند با اعضای خود خلوت‌ کنند و کمتر به رفت وآمد با فامیل و همسایه ها تمایل دارند چون فکر می‌کنند این کار به حریم خصوصی آنها آسیب می‌زند.

این کارشناس جامعه شناسی توضیح داد: این تفکر والدین به کودکانشان هم منتقل شده و شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته‌ که‌ کودکان امروز به جای بازی با گروه همسالان، در اتاق خود بمانند و سرشان را با بازی‌های رایانه ای‌گرم کنند.

وی اظهار کرد: بچه‌های امروز درک‌ کمتری از صمیمت، گروه سازی و اهمیت دوست در زندگی دارند که همین امر آینده آنها را با مشکل مواجه می‌کند.

فلاحتی تاکید کرد: بدون شک دوران‌ کودکی بدون بازی و خیال پردازی مفهوم خود را از دست می‌دهد چون بازی و سرگرمی به خصوص با گروه همسالان نقش بسزایی در تربیت اجتماعی و فردی کودکان دارد.

این جامعه شناس با اشاره به راهکار رفع مشکل تنهایی‌ کودکان افزود: والدین بایدکودکان شان را به پارک‌ها یا فضاهایی‌که بچه‌ها می‌توانند درآنها بازی کنند، ببرند تا کمتر احساس تنهایی‌کنند.

فلاحتی ادامه داد: والدین باید تا جایی‌که امکان داردکودک و نوجوان خود را به جمع همسالان خود مانند کلاس‌های ورزشی ببرند تا آن‌ها با فضای‌گروهی‌آشنا شوند. علاوه بر این والدین باید بازی‌های دسته جمعی را در خانواده اجراکنند تا فضای خانه‌گرم تر و صمیمانه تر شود. بدون شک با این‌کارها هم خلاقیت کودکان بالا می‌رود وهم مفهوم ارتباط سازی درآنها نهادینه می‌شود.

 

 

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.