بوم‌گردی اصلی‌ترین ظرفیت گردشگری گرمی و خلخال است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین ظرفیت گردشگری شهرستان‌های گرمی مغان و خلخال حوزه بوم‌گردی است

کد خبر : 53920
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1396 - 13:05

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، کریم حاجی‌زاده ظهر امروز در نشستی با مسؤولان شهرستان گرمی مغان اظهار کرد: برای شناساندن صحیح شهرستان‌های استان مستندات ویژه‌ای جمع‌آوری و تا پایان سال این کلیپ‌ها انتشار و در اختیار عموم تورگردانان کشور قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه گونه‌های خاص گیاهی در موران و فندقلو ثبت جهانی خواهد شد، افزود: این نوع گونه گیاهی در دنیا نادر بوده و ما در تلاش هستیم با ثبت این اثر فضای توسعه بوم‌گردی شهرستان گرمی را فراهم سازیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: انتظار ما از مسؤولان گرمی مغان ارائه تمام اطلاعات لازم در رابطه با نقاط مورد نظر این شهرستان برای ثبت بین‌المللی و همکاری با این اداره کل در رابطه با کارهای پیرامون این موضوع است.

حاجی‌زاده‏ از ارائه مجوز به علاقه‌مندان برای مجریان گردشگری خبر داد و گفت: هر علاقه‌مندی با گذراندن دوره‌های مخصوص گردشگری می‌تواند زمینه جذب گردشگر را که ما نیز همکاری لازم را خواهیم داشت، مجوزهای مرتبط را اخذ کند.

وی با بیان اینکه تورهای علاقه‌مند برای حضور در گرمی و بازدید از ظرفیت‌های بوم‌گردی این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: اگر افرادی که برای طی این دوره‌ها ورود پیدا کنند، می‌توانند این تورها را برای حضور در شهرستان گرمی مدیریت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در رابطه با موزه شهر گرمی تصریح کرد: ساختمان قدیمی شهر گرمی قابلیت و شرایط موزه باستان‌شناسی را ندارد اما می‌توانیم موزه مردم شناسی در این محل راه‌اندازی کنیم.

 

 

 

 



 

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.