«بوش» و «مرکل» خواهان حذف ایران از جام جهانی ۲۰۰۶ شده بودند

عضو سابق کمیته لیگ کنفدراسیون آسیا گفت: جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا از مرکل صدر اعظم آلمان درخواست کرده است که مانع حضور تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ شودکه البته فیفا با این مساله مخالفت کرد.

کد خبر : 56946
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396 - 10:35

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ،  تیم ملی فوتبال ایتالیا موفق به کسب سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نشد و در چند ماه گذشته به دنبال آن است تا تحت هر شرایطی بتواند مجوز حضور در معتبرترین رقابت‌های فوتبالی دنیا را کسب کند. ایتالیایی‌ها که تنها راه چاره برای رسیدن به روسیه را راه سیاسی می‌دانند سعی دارند تا با حذف یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی به دلیل مسائل سیاسی بتوانند جای آن کشور را بگیرند.

مهدی خبیری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد ادعای ایتالیایی‌ها برای حذف تیم ملی فوتبال از جام جهانی روسیه به دلیل متناقض بودن اساسنامه فدراسیون با فیفا گفت: «طی دوره‌های گذشته چندین بار اتفاق افتاد که فیفا کشورهایی که اساسنامه آنها با قوانین فیفا متمایز بود را تهدید به حذف از جام جهانی کرد اما تاکنون سابقه نداشته است که کشوری به این دلیل از جام جهانی حذف شود. زمانی که تیم ملی در سال ۲۰۰۶ قصد حضور در جام جهانی آلمان را داشت «جرج بوش» رئیس جمهور وقت آمریکا از «آنجلا مرکل» درخواست کرده است که مانع حضور تیم ملی در جام جهانی شود و صدراعظم آلمان هم از رئیس وقت فیفا «سپ بلاتر» درخواست حذف ایران از جام جهانی را کرده‌بود که فیفا با این مساله مخالفت کرد.»

وی ادامه داد: «دادگان رئیس وقت فدراسیون فوتبال در کنگره فیفا که در مراکش برگزار شد به مسئولان فیفا قول داد که اساسنامه فدراسیون را تغییر دهد اما این مساله همزمان با شروع جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان شد که آمریکایی‌ها سعی داشتند این مساله را سیاسی کنند و باعث حذف تیم ملی از جام جهانی شوند. اما فیفا در چنین مسائلی بسیار سختگیرانه عمل می‌کند و به راحتی تیمی را از جام جهانی کنار نمی‌گذارد. ایتالیایی‌ها که در حال حاضر دست روی تیم ملی فوتبال ما گذاشتند طی چند ماه گذشته به اساسنامه و دخالت دولت در امور فدراسیون فوتبال چند کشور دیگر هم ورود کردند و سعی دارند تا نظر مسئولان فیفا را برای حذف این تیم‌ها از جام جهانی عوض کنند.»

خبیری افزود: «نمونه بارز فشار آمریکایی‌ها برای فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۴ بود که خود آمریکایی‌ها میزبان این مسابقات بودند و زمانی که محمد فنایی در بازی فینال میان برزیل و ایتالیا به عنوان داور انتخاب شد مسئولان برگزارکننده بازی جلوی اسم فنایی نام ایران و پرچم کشورمان را درج نکردند و از فیفا خواستند که اسم فنایی را برای قضاوت در دیدار پایانی خط بزند و داور دیگری را جایگزین داور ایرانی کند که فیفا با این درخواست آمریکا هم مخالفت کرد و این کشور را مجبور کرد تا نام ایران و پرچم کشورمان را جلوی اسم فنایی قرار دهد.»

کارشناس فوتبال در رابطه با چاره اندیشی مسئولان ورزش کشور برای حل این مسائل گفت: «مسئولان ورزش ایران باید از همین الان فکر چاره‌ای برای این معضل کنند. طبق تصمیم جدید فیفا قرار است بازی‌های جام جهانی ۴۰ تیمی برگزار شد و افزایش تیم های شرکت کننده احتمال همگروهی ایران با رژیم صهیونیستی را زیاد می‌کند. مسئولان فدراسیون فوتبال و همچنین ورزش کشور باید از همین حالا به فکر راه چاره در مورد حل این مساله باشند.»

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.