بورس نیمه دوم سال سبز می‌شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد، وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال بهتر شود.

کد خبر : 901687
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 9:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رستمی از بهبود روند بازار سرمایه طی چند وقت اخیر یاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد بورس در نیمه دوم سال چشم‌انداز مناسبی دارد و از مهرماه روند بازار بهبود خواهد یافت.

وی از دلایل مختلفی که برای این امر وجود دارد یاد کرد که مهمترین آن جا ماندن بورس از سایر بازارهای موازی از جمله بازار ارز، طلا، مسکن و … طی چند سال اخیر است که باعث شده  بازار سرمایه همچنان جای رشد داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به دلیل ثبات نرخ ارز سایر بازارهای مالی اکنون در شرایط ثبات و رکود به سر می‌برند و این احتمال وجود دارد که بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر باشد.

رستمی از تاثیر گزارش شرکت‌ها و بهبود اوضاع تولید بر مثبت شدن بازار سرمایه نیز یاد کرد و ادامه داد: اخبار مثبت سیاسی نیز تاثیر بسزایی در بهبود روند بازار خواهد گذاشت و بورس یکی از بازارهایی است که از اخبار سیاسی بیشترین تاثیر را می‌پذیرد.

وی درباره اینکه روند صعودی بازار در نیمه دوم سال چگونه خواهد بود نیز اظهار کرد: چنانچه دخل و تصرفی در بازار صورت نگیرد، رشد انفجاری بورس دور از انتظارت است و به نظر می‌رسد روند صعودی بازار در نیمه دوم سال با شیب ملایم باشد.

این کارشناس بازار سرمایه ریزش دوباره بازار سرمایه را نیز بعید دانست و خاطرنشان کرد: بدترین حالت ممکن بازار این است که در وضعیت فعلی تثبیت شود.

رستمی از اینکه قیمت کنونی اکثر سهام از ارزش واقعی آنها کمتر است نیز یاد کرد و گفت: در چنین شرایطی بازار سرمایه برای ورود سرمایه‌گذاران مناسب است، اما این موضوع باید با نگاه بلندمدت باشد.

وی به افراد توصیه کرد، چنانچه قصد سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را دارند سراغ شرکت‌های صادرات محور، شرکت‌هایی که صورت‌های مالی با کیفیت دارند و شرکت‌هایی که سودسازی آنها پایدار است، بروند.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.