بودجه فعلی آموزش و پرورش پاسخگوی نیازهای این وزارتخانه نیست

با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش و مسئولین ارشد استانی و شهرستان اهر باشگاه فرهنگیان و مجتمع خدماتی رفاهی آموزش و پرورش اهر با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع و با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در سه طبقه شامل تالار و رستوران و بخش‌های اقامتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر : 62026
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 - 20:47

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایسنا، در آئین افتتاح این پروژه معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت حمایت بیشتر خیران و مردم از آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: ۵۰ درصد پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش به خصوص ساخت مدارس از سوی مردم و خیرین مدرسه‌ساز و ۵۰ درصد مابقی هم از سوی دولت و آموزش و پرورش تأمین می‌شود که امید می‌رود با فرهنگ‌سازی مناسب این امر بیش از پیش توسعه یابد.

«یوسف نجفی»، بودجه فعلی آموزش و پرورش را پاسخگوی نیازهای این وزارتخانه ندانست و گفت: هم‌اکنون از اعتبار ۳۳ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش تنها کمتر از دو درصد صرف امور جاری می‌شود و مابقی به حقوق فرهنگیان اختصاص دارد.

وی یاد آور شد: امسال با تلاش‌های انجام شده این رقم در بودجه امسال به  ۴۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است اما حداقل ۴۵ هزار میلیارد تومان نیاز این وزارتخانه می‌باشد تا امور جاری حل و فصل شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش را انسان‌های توانمند و صاحب فکر و تجربه برشمرد و افزود: باید از نظرات ارزشمند و تجربیات این عزیزان در بهبود آموزش و پرورش استفاده کافی و لازم را انجام دهیم.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.