به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲.۲ تخت بیمارستانی در لرستان وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به ازای هر هزار نفر ۲.۲ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد.

کد خبر : 60856
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1396 - 7:19

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، کورش ساکی در دیدار اساتید دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی‌فقیه در لرستان، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در سه حوزه بهداشت، درمان و علوم پزشکی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۷۰ تاکنون دانشکده علوم پزشکی در لرستان شروع به کار کرده است، افزود: این دانشگاه با ۲۵۰ هیات علمی و ۱۱ دانشکده تربیت دانشجوی علوم پزشکی از تخصص خاص برخوردار بوده به‌طوری‌که در بحث پژوهش و فعالیت‌های دانش‌بنیان کارهای خوبی انجام شده است.

ساکی اضافه کرد: در عرصه درمان ۱۵ بیمارستان داریم که ۱۱هزار پرسنل در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند و به‌ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱.۵ تخت بیمارستانی داریم که این آمار با افتتاح بیمارستان‌ها به ۲.۲تخت خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به کمک ۶۰ میلیارد تومانی خیرین سلامت استان اشاره و تصریح کرد: با افتتاح ۲۰۰ پروژه حوزه بهداشت این رقم به ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش استفاده از پتانسیل خیرین در حوزه سلامت، افزود: تجربه نشان داده که هرجا مردم ورود پیدا کنند، موفق خواهیم بود.

ساکی به افتتاح بیمارستان الیگودرز بعد از ۲۵ سال اشاره کرد و گفت: بیمارستان شهرستان بروجرد هم امسال با حضور وزیر بهداشت افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر ۷۳ درصد مرگ‌ومیرها را تشکیل می‌دهد، افزود: قسمت حوزه درمان سرطانی‌ها در استان تکمیل شده و بنیاد نور مرکز شیمی درمانی تخصصی را افتتاح کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که ۱۰۷ پروژه در دهه فجر افتتاح خواهد شد، گفت: تمام روستاها با فعالیت ۶۴۵ خانه بهداشت تحت پوشش خدمات بهداشتی هستند.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.