بهبودی ۱۱ نفر از ۱۵ مبتلای قطعی کرونا در سمنان

شمار مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در سمنان به ۱۵ نفر و شمار قربانیان در ۶ شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی استان سمنان به سه نفر افزایش یافتند.

کد خبر : 113351
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اسفند 1398 - 6:20

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان شمار قربانیان کرونا در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه را سه نفر اعلام کرد و گفت: این افراد دارای بیماری های زمینه ای بودند.

دکتر نوید دانایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: جواب آزمایش این سه فوتی نشان می دهد که به کووید ۱۹ مبتلا بودند.

وی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کروناویروس در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه خاطرنشان کرد: تا شب ۱۴ اسفندماه جواب آزمایش های ۱۵ نفر در محدوده تحت پوشش این دانشگاه مثبت و ابتلای آنها به کووید ۱۹ قطعی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با ابراز خرسندی از روند درمان مبتلایان به کرونا در ۶ شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی استان افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۱ نفر از مبتلایان قطعی کرونا در استان بهبودی کامل یافته و ترخیص شدند.

دکتر دانایی از بستری بودن چهار بیمار کرونایی خبر داد و گفت: این افراد تحت مراقبت بوده و همکاران پرتلاش ما در بیمارستان های تحت پوشش روند درمان آنها را پیگیری می کنند.

وی از پیگیری روند درمان و پذیرش بیماران با علائم عفونت های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در چهار بیمارستان شهرست ان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و اضافه کرد: این گونه بیماران در بیمارستان های کوثر و شفا سمنان بیمارستان گرمسار و ولایت دامغان پذیرش و تحت درمان قرار می گیرند.

وی با اشاره خطر بالای ابتلا به کروناویروس از عموم شهروندان هم استانی خواست ضمن توجه جدی به توصیه های بهداشتی از حضور در اجتماعات جدا خودداری کنند.

دکتر دانایی با بیان اینکه توصیه می شود هم استانی ها تا حد امکان در خانه بمانند پیشنهاد داد: افراد دفعات حضور در خارج از خانه را به حداقل رسانده و از رفت و آمدهای مکرر اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا آمار مبتلایان به کروناویروس در شرق استان و دو شهرستان شاهرود و میامی جداگانه و از طریق علوم پزشکی شاهرود اعلام می شود. براساس آخرین اعلام رسمی. رئیس علوم پزشکی شاهرود در گفت و گو با ایسنا شمار مبتلایان به کرونا در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه را ۲۲ نفر و شمار قربانیان را تا ۱۴ اسفندماه سه نفر اعلام کرد و گفت هر سه فوتی این شهرستان سالمند و دارای سابقه بیماری های قلبی عروقی و یا دیابت بودند.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.