بزرگ بودن سیستم دولتی فسادآفرین است/تولید و صادرات در اولویت

رئیس مجلس شورای اسلامی بزرگ بودن بدنه سیستم دولتی را باعث بروز فساد دانست و راه مقابله با آن را واگذار کردن کارها به مردم و چابک شدن بدنه دولت عنوان کرد.

کد خبر : 36466
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1396 - 6:02

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، علی لاریجانی چهارشنبه شب در ادامه سفر ۳ روزه خود به استان فارس در شورای اداری شهرستان سپیدان، گفت: امورات کشور باید به مردم واگذار شود زیرا بالابودن هزینه های جاری مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: وجود حدود ۲.۵ میلیون نفر پرسنل اداری متناسب با جمعیت کشور نیست و منابع پاسخگوی هزینه ها نخواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگ بودن بدنه سیستم دولتی باعث فساد می‌شود، گفت: اگر بدنه سیستم دولت کوچک و چابک باشد نظارت بیشتر می شود بنابر این فساد کمتر و کارها راحت انجام می شود.

لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور نیز گفت: حوزه اقتصادی دارای پیچیدگی فراوان است که علاوه بر اینکه کشور در تحریم قرار دارد، اشتباهاتی هم انجام شده است.

وی افزود: مشکلات در حال رفع شدن است و شتاب برای رسیدن به موفقیت مناسب است اما مشکلات و ابهاماتی وجود دارد که اگر برطرف نشود در آینده باعث صدمه خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تنها راه رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری، تولید و افزایش صادرات است، گفت: مسئولین دولتی باید از تولیدکنندگان حمایت کنند و نباید اجازه دهند مشکلات بر آنها فشاری وارد کند.

لاریجانی تصریح کرد: برخی از مشکلات موجود بخش صنعت و تولید از بخشنامه هاست که ارتباطی با قانون ندارد اما اگر قوانینی باعث بروز مشکل برای تولیدکنندگان باشد آن را بررسی می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود آب در کشور اشاره کرد و گفت: تصمیماتی طی چند سال گذشته اجرایی شده است اما مشکلات همچنان وجود دارد به همین دلیل وزارت نیرو را مکلف به ارائه سند جامع کرده ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش آبخیزداری باید بیشتر مورد توجه باشد و نباید فراموش کرد که برنامه ریزی برای رفع مشکلات آب طولانی مدت است.

 


telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.