برنامه ناسا برای سفر به یک سیارک ۴.۵ میلیارد ساله پر از فلزات گران‌بها

آژانس فضایی آمریکا قصد دارد مأموریتی را به یک سیارک ۴.۵ میلیارد ساله پر از فلزات گران‌بها اجرایی کند.

کد خبر : 943936
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 9:49

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ماموریت Psyche ناسا که در هفته آینده اجرایی خواهد شد برای دانشمندان هیجان‌انگیز است؛ چرا که این ماموریت می‌تواند دریابد که آیا یک سیارک فضایی غنی از فلز پتانسیل ایجاد سقوط در اقتصاد جهانی را دارد یا خیر. به گونه‌ای که قرار است ناسا در این مأموریت یک سیارک ۴.۵ میلیارد ساله به نام ۱۶ Psyche را استکشاف کند که دانشمندان معتقدند ممکن است پر از آهن، نیکل و طلا به ارزش بیش از ۱۰۰۰۰ کوادریلیون دلار باشد.

این مقدار پول برای میلیاردر شدن همه افراد روی کره زمین کافی است، اگرچه حتی اگر ناسا بتواند این موضوع را تأیید کند، در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استخراج این فلزات گران‌بها وجود ندارد.

با این حال فضاپیمای Psyche هفته آینده به فضا پرتاب می‌شود. روزنامه دیلی میل انگلیس راهنمای گام به گام همه چیز‌هایی که باید قبل از این مأموریت شش ساله به این سیارک بدانید را گردآوری کرده است.

مأموریت ناسا چه زمانی آغاز می‌شود؟ 

فضاپیمای مدارگرد Psyche قرار است در ساعت ۱۰:۱۶ به وقت شرقی در ۱۲ اکتبر با موشک فالکون هوی اسپیس ایکس از سکوی ۳۹ A در مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شود.

قرار بود این فضاپیما در تاریخ ۵ اکتبر به فضا پرتاب شود، اما پرتاب آن یک هفته به تعویق افتاد تا مهندسان بتوانند پیکربندی پیشرانه‌های فضاپیمای سایک را به روز کنند.

اگر تیم ماموریت با مشکلاتی مواجه شود که مانع از پرتاب فضاپیما در ۱۲ اکتبر شود، تا بسته شدن پنجره پرتاب در ۲۵ اکتبر فرصت خواهند داشت تا زمان بندی مجدد را انجام دهند.

چگونه می‌توانیم لحظه پرتاب این فضاپیما را تماشا کنیم؟

ناسا هفته آینده آغاز این مأموریت را به صورت زنده پخش خواهد کرد و پوشش پیش از پرتاب بدون توضیح در ساعت ۰۹:۱۵ به وقت شرقی در کانال رسانه تلویزیونی آژانس فضایی آغاز خواهد شد.

این پرتاب در ساعت ۰۹:۳۰ ET (۱۴:۳۰ GMT) شروع می‌شود و همچنین در برنامه ناسا و وب سایت این آژانس فضایی نمایش داده می‌شود.

فضاپیما به کجا می‌رود؟

این فضاپیما یک سفر شش ساله ۲.۲ میلیارد مایلی (۳.۶ میلیارد کیلومتری) به سمت صخره فضایی به نام ۱۶ Psyche را آغاز خواهد کرد.

این سیارک با عرض ۱۷۰ مایل (۲۸۰ کیلومتر) در کمربند اصلی سیارک بین مریخ و مشتری قرار دارد.

هیچ فضاپیمایی از شیئی مانند ۱۶ Psyche بازدید نکرده است، اما اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، مدارگرد در جولای ۲۰۲۹ به مقصد خود خواهد رسید و سیارک تقریباً سه برابر فاصله خود از زمین، دورتر از خورشید قرار خواهد داشت.

با این حال، از آن جایی که سیارک و زمین با سرعت‌های متفاوتی می‌چرخند، فاصله ما تا صخره فضایی از کمتر از ۱۸۶ میلیون مایل تا بیش از ۳۷۲ میلیون مایل متغیر است.

ناسا توضیح داده است که فضاپیمای Psyche در واقع برای اولین بار در خارج از ماه از یک سیستم رانشی بسیار کارآمد استفاده خواهد کرد.

آژانس فضایی ناسا گفت: منظومه سیارکی از انرژی آرایه‌های خورشیدی بزرگ برای ایجاد میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی استفاده می‌کند.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.