برقراری تماس‌های بدون واسطه بین تهران و قاهره طی دو ماه گذشته

روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد طی دو ماه گذشته تماس‌هایی بدون واسطه بین ایران و مصر برقرار شده است.

کد خبر : 133493
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 12:49

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع مصری از تماس‌های بدون واسطه ایران و مصر طی دو ماه گذشته خبر داد.

این موضوع حدود یک ماه پس از دیدار وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مطرح شد. روز گذشته نیز سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود «پیشرفت روابط (بین قاهره و تهران) به نفع منطقه است و توسعه آن بر پیشرفت مذاکره با عربستان مرتبط است.»

پس از این اظهارات وزارت خارجه مصر واکنشی نشان نداد این در حالی بود که یک منبع مصری آشنا به پرونده روابط با تهران گفت قاهره به صورت تقریبا پیوسته و اعلام نشده، پیامی‌هایی را از تهران درباره تمایل به از سرگیری روابط دوجانبه دریافت می‌کند.

این منبع به الشرق الاوسط گفت: تماس‌هایی (بدون واسطه) طی دو ماه گذشته صورت گرفته است، اما نمی‌توان آن‌ها را سیاسی توصیف کرد، زیرا در سطح متخصصان و کارشناسان مصری و ایرانی انجام شده و اکتشافی بودند. این تماس‌ها همزمان با مذاکرات قاهره و آنکارا بود.

اظهارات خطیب زاده دو روز پس از آن مطرح شد که «مسعود حسینیان» مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت خارجه ایران اعلام کرد که کشورش «برای بهبود روابط با مصر تلاش می‌کند و حل مشکلات بین ایران و عربستان ممکن است در این موضوع تأثیر داشته باشد».

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.