برف زمستانی نیمه جان به اردبیل رسید/کاهش موقت دما

بعد از هفته‌ها انتظار برف زمستانی از راه رسید و برخی مناطق استان اردبیل را به مدت چند ساعت سفیدپوش کرد.

کد خبر : 54289
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1396 - 8:06

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر ،تغییرات جوی در سال جاری موجب شده است که رویدادهای جوی متناسب با زمان انتظار خود به وقوع نپیوندد. هر چند هواشناسی تمامی رویدادهای جوی استان را عادی عنوان می‌کند اما اردبیلی‌ها هیچ تشابهی بین رویدادهای امسال و سال گذشته نمی‌بینند.

کاهش بارش باران در بهار و تابستان و پاییز، بارش سنگین  برف در پاییز و در ادامه ماندگاری هوای سرد به مدت ۱۰ روز که مانع از ذوب برف‌ها می‌شد، وقوع تندباد با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در اغلب مناطق استان و در ادامه تأخیر ۱۰ روزه برف زمستانی همگی از رویدادهایی است که در سال جاری تجربه نشد.

در مقابل اردبیلی‌ها در زمستان و آن هم در دی ماه دمای ۲۰ درجه را با کمال شگفتی تجربه کردند اما در نهایت رحمت الهی بر زمین نشست و هوای عادی زمستانی اردبیل با بارش برف آن هم به مدت محدود چندساعته تجربه شد.

بارش برف که از مناطق مرکزی و جنوبی استان گزارش شده به دلیل دمای بالای هوا سریعاً ذوب شده و اثری از آن باقی نمانده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: بیشترین بارش برف در ارتفاعات آلوارس کوه سبلان با ۲۰ سانتی‌متر گزارش شده و در مابقی مناطق بسیار ناچیز بوده است.

علی دولتی مهر تصریح کرد: بیشترین بارش باران نیز در نیر با ۱۴ میلی‌متر، خلخال با ۹ و پارس آباد هفت میلی‌متر به ثبت رسیده است.

وی افزود: از روز چهارشنبه سامانه بارش به تدریج از استان خارج می‌شود و با وجود کاهش چند درجه ای دما، مجددا در پایان هفته شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود.

 

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.