برادرم پرچم کشورش را به عنوان کفنش انتخاب کرد

بردار شهید خلبان غفور جدی گفت: برادرم علاقه زیادی به انقلاب اسلامی و خاک ایران داشت و قبل از شهادت وصیت کرد که دوست دارد کفنش پرچم ایران باشد.

کد خبر : 61787
تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1396 - 18:39

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، عادل جدی  اظهار کرد: شهید جدی با توجه به علاقه‌ای که به نیروی هوایی و هواپیمای جنگی داشت قبل از انقلاب برای رسیدن به هدف خودش به تهران رفت و در آزمون‌های مرتبط شرکت کرد که در نهایت از آزمون نیروی هوایی قبول شده و برای سپری کردن دوره‌های آموزشی لازم وارد دانشکده تخصصی شد.

وی افزود: شهید خلبان، غفور جدی اردبیلی به همراه ۴۶ نفر از خلبانان دیگر کشور در ادامه کسب مهارت‌های تخصصی لازم در سال ۱۳۴۶ به آمریکا رفت که در آن زمان پس از پایان آموزش‌ها یک مانور آزمایشی برگزار می‌شده و شهید جدی به صورت داوطلبانه از خلبانان در این مانور شرکت می‌کند.

بردار شهید خلبان غفور جدی تصریح کرد: در این مانور وقتی نام غفور جدی را برای انجام مانور صدا می‌زنند، شهید جدی پاسخ نمی‌دهد که بعد از چندین بار تکرار وقتی اطرافیان وی که او را می‌شناختند دلیل این کار را جویا می‌شوند، شهید جدی در پاسخ به آنها می‌گوید: “نام کامل من غفور جدی اردبیلی است” که این نشانگر تعصب خاص وی به اردبیل است.

 

 

 

 

پایگاه خبر ججین

 

 

 

 

جدی با اشاره به تعصب خاص شهید جدی به اردبیل بیان کرد: برادرم عاشق وطن و ملت خود بود و همیشه به نام اردبیل افتخار می‌کرد و غیرت و تعصب خاصی روی خاک وطنش داشت که سخنان مرحوم آیت‌الله مروج بعد از شهادت وی، شاهدی بر این مدعا است.

وی ادامه داد: شهید جدی قبل از شهادت خود با برادر بزرگترمان تماس می‌گیرد و وصیت می‌کند که دوست دارم کفنم پرچم ایران باشد و ادامه می‌دهد که عشقش وطنش است و در نهایت به آرزویش یعنی شهادت در راه انقلاب و وطن می‌رسد.

برادر شهید جدی اردبیلی گفت: وصیت نامه‌ای که از زبان شهید جدی نوشته شده بود در آن زمان پس از شهادت وی به دست امام خمینی(ره) می‌رسد و حضرت امام این وصیت‌نامه را تحسین می‌کند.

جدی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور و اغتشاشات عده‌ای گمراه با نام اعتراض  عنوان کرد: آتش‌زدن پرچم کشورمان توسطی برخی اخلالگران در هفته‌های گذشته واقعا تاسف برانگیز بود و باعث ناراحتی عمیق تمامی هم‌وطنانمان شد.

وی اضافه کرد: کشور عزیزمان هنوز هم مردانی چون غفور جدی دارد که آرزویش این است که کفنشان پرچم کشورشان باشد اما متاسفانه افرادی هستند که این پرچم مقدس را آتش می‌زنند و من مطمئنم که اینها چشم و دلشان کور شده است و در تاریکی فرو رفته‌اند.

جدی افزود: شهید غفور جدی اردبیلی در زمان جنگ رئیس امنیت پرواز پایگاه بوشهر بود و ۴۰ روز از زمان جنگ را حضور داشت که در این مدت برای شهید جدی ۸۵ پرواز به ثبت رسید که این موضوع نشان‌دهنده عمق عشق و علاقه شهید به خاک میهن اسلامی بوده است.

 

 

 

 

 

پایگاه خبر ججین

 

 

 

 

 

وی با اشاره به نصب تندیس این شهید در شهر اردبیل گفت: اتفاق بسیار خوبی بود که شاهد نصب تندیس شهید غفور جدی اردبیلی در یکی از میادین اصلی شهر شدیم اما ۲۷ سال بعد از شهادت وی این اتفاق افتاد که باید بسیار زود رخ می‌داد.

بردار شهید خلبان غفور جدی تصریح کرد: این شهیدان هستند که حافظ جان و مال مردم ایران عزیز بوده‌اند و اگر شهیدان نبودند قطعا الان هیچ قدم رو به جلوی در کشور نداشتیم و اکنون به برکت جانفشانی این شهیدان ایران یکی از کشورهای قدرتمند جهان به شمار می‌رود.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.