بدون نابودی مواد مخدر پیروزی در برابر طالبان امکانپذیر نیست

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان اعلام کرد که بدون نابودی مواد مخدر در افغانستان پیروزی در برابر طالبان در جنگ جاری امکانپذیر نیست.

کد خبر : 47487
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1396 - 7:38

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر،به نقل از اطلس، «جان سپکو» بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان گفت که پیروزی در جنگ افغانستان زمانی ممکن است که منابع حمایت و تجهیز این گروه از بین برده شود؛ وی منبع حمایت طالبان را تولید و قاچاق مواد مخدر اعلام کرد.

بازرس ویژه ایالات متحده آمریکا برای بازسازی افغانستان تاکید کرد: تا زمانی که مواد مخدر در افغانستان از بین برده نشود، پیروزی در جنگ جاری در برابر طالبان ناممکن است.

ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز در این باره گفت که مواد مخدر ۶۰ در صد در آمد طالبان را تشکیل می‌دهد. نظر ما این است که اگر می‌خواهید در برابر طالبان پیروز شوید، باید در برابر مواد مخدر اقدام کنید.

اظهارات سپکو در حالی مطرح می شود که از ۲ هفته گذشته به این‌سو کارخانه‌های بزرگ تولید مواد مخدر در ولایت «هلمند» افغانستان که از منابع اصلی حمایت مالی طالبان  شمرده می‌شوند، تحت عملیات نظامی گسترده هوایی نیرو های افغانستانی و آمریکایی قرار دارند.

گفتنی است که پس از افزایش حملات هوایی نیروهای امنیتی افغانستان بر مراکز تولید مواد مخدر  در هلمند، گروه طالبان دستور تازه ای را به قاچاقچیان مواد مخدر در این ولایت صادر کرد و از آنان خواست تا کارخانه های تولید مواد مخدر را در مناطقی بسازند که از دید نیروهای امنیتی افغانستان به دور باشد.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.