بخش خصوصی با شرایط فعلی تا آخر سال ورشکسته می‌شود

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل گفت: بخش خصوصی با ادامه این فرآیند و عدم پرداخت حق و حقوقشان از سوی بیمه‌ها به سمت ورشکستی کامل حرکت می‌کند.

کد خبر : 91559
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 دی 1397 - 6:46

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، منصور جعفری نمین  اظهار کرد: تامین اجتماعی بیش از ۱۷ ماه است که ریالی به بخش خصوصی پرداختی نداشته، به طوری که هزینه این مراکز اعم از جراحی و مراکز بستری به چندین برابر افزایش یافته و آنها قادر به تامین هزینه‌های خود نیستند.

وی با بیان اینکه هیچ مسئولی در بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت پاسخگوی این شرایط نبوده است، خاطرنشان کرد: ما اخیرا نامه‌نگاری با استاندار اردبیل و نمایندگان داشتیم و خطر ورشکستگی بخش خصوصی را در حوزه بهداشت و درمان متذکر شدیم اما گویی گوش شنوایی وجود ندارد.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل گران شدن تجهیزات، عدم تامین حق و حقوق پرسنل و ده‌ها مشکل دیگر بخش خصوصی را در کنار عدم پرداخت حق و حقوقشان از سوی بیمه‌ها یادآور شد و گفت: تنها قشری که در این اوضاع دشوار اقتصادی تعرفه‌شان ثابت مانده است؛ پزشکان هستند و جامعه پزشکی با صبر و حوصله ماه‌هاست که کارها و فعالیت خود را به پیش می‌برد اما به نظر می‌رسد که دیگر تحمل بسیاری از مراکز درمانی و جراحی به پایان رسیده و قصد پایان دادن به قرارداد خود با بیمه‌ها را دارند.

جعفری نمین افزود: در حالی که بیمه تامین اجتماعی ۱۷ ماه است که ریالی به بخش خصوصی پرداخت نکرده بیمه سلامت نیز از مهرماه سال گذشته بدهی دارد و از بدهی امسال نیز تنها سه ماه را پرداخت کرده و مابقی همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

وی در ادامه با انتقاد از ناعدالتی در این پرداختی‌ها تصریح کرد: در حالی که بیمه‌ها ۶۰ درصد هزینه مراکز دولتی را در کمتر از یک هفته تا ۱۰ روز پرداخت می‌کنند اما در این ۱۷ ماه ریالی به بخش خصوصی و مراکز جراحی پرداخت نکردند در حالی که بخش خصوصی در خرید تجهیزات، پرداخت دستمزد نیروها و سایر هزینه‌ها باید از جیب خود اقدام کند.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در بخش سرپائی بیش از ۷۰ درصد بیماران به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند و در بخش بستری نیز ۲۰ تا ۳۰ درصد مراجعین به بخش خصوصی است.

جعفری نمین بحرانی بودن این وضعیت را یادآور شد و افزود: بنده با قطع قرارداد با بیمه‌ها مخالفم چرا که این کار را پاک کردن صورت مساله می‌‌دانم اما در برخی از استان‌ها این قطع قرارداد انجام شده و بسیاری از فعالان بخش خصوصی معتقدند حداقل کار این است که از خود بیمار و اطرافیان آنها بخواهند تا تجهیزات مورد نیاز مراکز جراحی را خودشان خریداری کرده و تامین کنند.

وی اظهار کرد: ما در قبال بدهی خودمان به تامین اجتماعی و بدهی تامین اجتماعی به بخش خصوصی انتظار داریم حداقل تهاتری انجام شود تا به نوعی این بدهی‌ها تسویه شده و بیمه‌ها از بابت پرداخت حق بیمه نیروهای شاغل در این مراکز به سرمایه‌گذار و مدیران مراکز فشار نیاورند.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل نشست با مسئولان بیمه تامین اجتماعی، سلامت و درمان تامین اجتماعی را در پرداختی سریع بیمه‌ها به مراکز جراحی و بخش خصوصی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما تمایلی نداریم تا مردم به خاطر مشکل به وجود آمده با بیمه‌ها در دریافت خدمات درمانی و بیمه‌ای متضرر شده و یا گرفتار برخی نارسائی‌ها شوند که قطعا در گذر از بحران به وجود آمده به ویژه ورشکستگی بخش خصوصی باید بیمه‌ها تدبیری درست بیندیشند.

جعفری نمین به فعالیت‌های کلینیک‌های دندانپزشکی و درمانگاه‌های شبانه‌روزی اشاره کرد و گفت: نظارت بر فعالیت آنها برعهده دانشگاه علوم پزشکی است.

وی به فصل بودجه‌ریزی اشاره کرد و افزود: ما هم از دولت و هم از مجلس انتظار داریم در تدوین بودجه سال آینده به حوزه سلامت توجهی جدی شود چرا که ارائه دیدگاه‌های کارشناسی و دقیق می‌تواند به کیفی‌سازی ارائه خدمات کمک کند.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل در مورد تعرفه پزشکان نیز تصریح کرد: با وجود افزایش تورم در سالجاری تنها ۵ درصد افزایش تعرفه اتفاق افتاد که رقم قابل قبولی نبود و امیدواریم برای سال آینده یک تعرفه مناسب تعیین و ابلاغ شود.

جعفری نمین با اشاره به رقم دریافتی پزشکان از اتباع خارجی بیان کرد: براساس تصمیمی که دانشگاه علوم پزشکی گرفت مقرر شد تا دو برابر ویزیت بیماران داخلی رقم ویزیت اتباع آذری لحاظ شود تا پذیرش این بیماران و مداوای آنها به انجام برسد.

وی به شرایط پزشکان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اشاره و اظهار کرد: در حالی که در سال ۵۸ تنها دو پزشک عمومی در این منطقه داشتیم در حال حاضر اردبیل ۲۵۰ پزشک متخصص، ۸۰ پزشک فوق تخصص در رشته‌های مختلف و بیش از ۸۰۰ پزشک عمومی دارد که با احتساب رشته‌های فرعی نظیر مامایی، لیسانسیه‌های پروانه‌دار، دندانپزشکان و … یک هزار و ۶۰۰ عضو نظام پزشکی در اردبیل، نمین، نیر و سرعین داریم.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ما امروز در رشته‌های مختلف پزشکان مجرب و متبحری داریم به طوری که هم اکنون به برکت تشکیل دانشگاه علوم پزشکی از زمان استان شدن اردبیل پیچیده‌ترین اعمال جراحی نظیر قلب باز، ارتوپدی، تعویض مفصل و اعمال جراحی سنگین در بخش چشم، قرنیه، شبکیه و … انجام می‌شود.

جعفری نمین تعدد پزشکان را در رشته‌های نظیر اطفال، زنان و زایمان، جراحی، ارتوپدی، نورولوژی و … یادآور شد و تصریح کرد: در ۷ دوره متوالی بنده رئیس نظام پزشکی استان بودم و ۳۰ سال است بدون دریافت حقوق و مزایا در این مجموعه با اعتماد پزشکان در خدمت آنها هستم.

استعفای دکتر فاضل ارتباطی به قانون بازنشستگی ندارد

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل در مورد استعفای دکتر فاضل – رئیس سابق نظام پزشکی کشور – گفت: قانون بازنشستگی شامل حال او نمی‌شود و وی به خاطر پاره‌ای از مشکلات جامعه پزشکی و ارگان‌هایی که مرتبط با جامعه پزشکی بودند از سمت خود استعفا داده و کنار رفتند.

جعفری نمین ادامه داد: به هیچ وجه قرار نیست در استا‌ن‌ها روسای نظام پزشکی به خاطر کناره‌گیری دکتر فاضل استعفا دهند بلکه قرار است در هفته‌های آینده و با تشکیل جلسه هیئت مدیره نظام پزشکی فرد جدید جایگزین شود.

وی اضافه کرد: ما جلسه‌ای را در هفته جاری با همراهی هیئت رئیسه مجمع عمومی و شورای عالی برگزار کرده و نسبت به تعیین زمان برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای تعیین جانشین رئیس کل تصمیم‌گیری خواهیم کرد که در حال حاضر دکتر ظفرمندی سرپرستی این مجموعه را برعهده دارند.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل با اشاره به رسیدگی به شکایت مردم در ارتباط با قصور پزشکان گفت: ما حق و حقوق بیمار را مقدم بر حق و حقوق جامعه پزشکان می‌دانیم و به همین دلیل از طریق معاونت انتظامی پرونده‌های ارجاع شده و همچنین مطرح شده از سوی مردم را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهیم.

جعفری نمین افزود: در این معاونت در کمال بی‌طرفی طبق قانون با قصور پزشکی برخورد شده و سعی بر احقاق حقوق بیماران است و در صورت قطعی شدن حکم و تائید قصور پزشکان با اطبای خاطی برخوردی جدی انجام می‌شود.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.