بحران مشق شب به روسیه رسید

وزیر روشنگری (آموزش) روسیه از برنامه کاهش مشق شب برای دانش آموزان در کلاس های مختلف خبر داد.

کد خبر : 91777
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 دی 1397 - 8:58

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، «اولگا واسیلیوا» در گفت و گو با روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان رسمی دولت روسیه خاطرنشان کرد: برنامه ریزی خاصی در این خصوص تدارک دیده شده است به طوری که دانش آموزان در کلاس اول لازم نیست در خانه هیچ تکلیفی انجام دهند.
به گفته وی، دانش آموزان در کلاس های دوم و سوم، نباید بیشتر از یک و نیم ساعت در خانه وقت صرف مشق شب کنند.
به گفته وزیر روشنگری (آموزش) روسیه، تکالیف شب برای دانش آموزان کلاس های چهارم و پنجم، حداکثر دو ساعت، برای کلاس های ششم تا هشتم حداکثر دو و نیم ساعت و کلاس های نهم تا یازدهم، تا سه ساعت خواهد بود؛ معلمان باید از این قوانین پیروی کنند.
وی در همین حال خاطرنشان کرد که تصمیم درباره حجم و محتویات تکالیف شب در هر مدرسه و توسط هر معلم به طور معین گرفته می شود.
وزیر روشنگری (آموزش) روسیه همچنین به والدین توصیه کرد برای کودکان خود کتاب بخوانند تا توجه آنها را از گوشی های تلفن همراه منحرف کنند.
به گفته این مقام روس، در زمان حاضر بسیاری از دانش آموزان در خواندن متون، درک محتویات آن و حفظ و تجزیه و تحلیل مشکل دارند.
گفتنی است، در روزهای گذشته، حذف رونویسی از تکالیف شب دانش آموزان به بروز جنجال هایی در سطح جامعه ایران انجامید و حتی صفحه نخست بسیاری از رسانه ها و روزنامه ها را به خود اختصاص داد.
از آنجا که نوشتن انبوهی از مشق و تکلیف شب در ساعاتی که دانش آموز باید در کنار خانواده وقت بگذراند، تاثیر چندانی در افزایش یادگیری ندارد، نظام آموزشی ایران نیز تصمیم دارد تکالیف مهارت محور را جایگزین آن کند.
این برنامه موافقان و مخالفان این طرح را وادار ساخت تا در برابر هم به یارکشی بپردازند، هیاهویایی که به عقیده صاحبنظران سیاسی و مادی است.

 

 

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.