بایدن: اوضاع در افغانستان زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم به هم ریخت/ یک تریلیون دلار در افغانستان خرج کردیم

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اوضاع افغانستان زودتر از آنچه واشنگتن پیش‌بینی کرده بود به هم ریخت.

کد خبر : 131529
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 - 9:03

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اوضاع افغانستان زودتر از آنچه ما پیش‌بینی می‌کردیم به هم ریخت.

وی افزود: بیش از یک تریلیون دلار در افغانستان هزینه کردیم و ارتش این کشور را تجهیز کردیم و تمامی تجهیزات لازم برای آن فراهم کردیم.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ماموریت ما در افغانستان دولت سازی نبود و منافع ما جلوگیری از حمله به خاک آمریکا بود. وی اظهار داشت:  مأموریت ما در افغانستان هیچ‌گاه قرار نبود ایجاد یک دموکراسی تمرکزیافته و یکپارچه باشد.

بایدن گفت: من و تیمم اوضاع میدانی در افغانستان را زیر نظر داریم و اجرای برنامه‌های جایگزینی را که تدوین کردیم پیگیری خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: ارتش آمریکا نمی‌تواند جای نیروهای افغانستانی را بگیرد. بایدن مدعی شد که روسیه و چین می‌خواهند آمریکا درآمدهای خود را صرف جنگی کند که متوقف نخواهد شد. وی افزود: اشرف غنی تاکید می‌کرد که نیروهای افغانستانی خواهند جنگید و روشن است که او اشتباه می‌کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که دولت افغانستان نصیحت او درباره ضرورت صلح با طالبان را رد کرده است.

بایدن تصریح کرد: اشتباهاتی که در گذشته در افغانستان مرتکب شدیم را هرگز تکرار نخواهم کرد. وی افزود: به حمایت از ملت افغانستان برای جلوگیری از بی ثباتی و خشونت در این کشور ادامه خواهیم داد.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.