بانک مرکزی ترکمنستان : شهروندان ترکمن روزانه اجازه تبدیل بیش از ۲۵۰ دلار ارز را ندارند

ترکمنستان سقف تبدیل ارز ملی این کشور به ارز خارجی از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی را ۲۵۰ دلار در یک شبانه روز برای هر نفر تعیین کرد.

کد خبر : 42675
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1396 - 10:07

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ، در عشق‌آباد، ترکمنستان سقف تبدیل ارز ملی این کشور به ارز  خارجی از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی در خارج از کشور را ۲۵۰ دلار در یک شبانه روز برای هر نفر تعیین کرد.

میزان تبدیل ارز ملی ترکمنستان به ارز خارجی از طریق کارت اعتباری بین‌المللی که در خارج از خاک این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد روزانه ۵۰ دلار نقدی و ۲۰۰ دلار نیز برای مخارج غیره نقدی تعیین شده است.

در عین حال بانک توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی ترکمنستان این اقدام را در راستای جلوگیری از سوء استفاده منابع ارزی از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی اجرا می‌کند.

روال و مقررات در خصوص شارژ ماهانه و استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی در زمینه پرداخت هزینه‌های اتباع ترکمنستان در خارج از کشور از جمله اقامت در هتل، پرداخت خدمات پزشکی، پرداخت بورسیه و مخارج تحصیلی در مؤسسات و مراکز آموزشی خارجی و نیز خرید بلیت هواپیما و قطار بدون تغییر باقی می‌ماند.

بنا به گزارش بانک مرکزی ترکمنستان ارزش هر دلار آمریکا ۳.۵ منات تعیین شده است.

از چند سال پیش استفاده از کارت اعتباری بین‏‌المللی ویزا (Visa card)  و «مستر کارت» (Master card) در سراسر ترکمنستان و با قابلیت تبدیل ارز ملی به ارز خارجی در کشورهای خارجی توسط مشتریان بانک‌های این کشور آغاز شد.

 

 

 


 

 

 

telegram.me/jajinnews

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.