بازی فرمول یک ۲۰۱۷

فرمول یک – F1

سازنده: کدمسترز – Codemasters

سکو: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، ویندوز، مک
سال: ۲۰۱۷

کد خبر : 33497
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1396 - 12:31

 

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، طراحان فرمول یک، ماشین‌ها را طبق معمول و روال کاری همیشگی شان نمی سازندزمان زیادی از روزهای غرش فراری F2002 مایکل شوماخر می گذرد، ماشینی که پانزده سال پیش، ۱۵ جایزه بزرگ از ۱۹ جایزه را برده بودیا لاستیک های عقب بسیار پهن و بدنه سفید و نارنجی مک‌لارن MP4/6 که آیرتون سنا راننده‌ی برزیلی با آن به سومین و آخرین قهرمانی اش در مسابقات جهانی دست یافت. کمی جلوتر بیایم، هیولای فصل مسابقات ۲۰۱۰ رد بول، ماشین RB6 که سباستین فتل آن را لوشیوز لیز می نامیددر نظری عجیب در مورد شوماخری که در اوج خود قرار داشت، فتل مدعی پیروز در ۱۵ مسابقه از ۱۹ مسابقه آن سال بود، او به دنبال رسیدن به اولین قهرمانی اش از چهار دوره قهرمانی پی در اپی اش رفت.

فرمول یک ۲۰۱۷ به شما این امکان را می‌دهد که پشت صندلی این ماشین‌های زیبا بشینیدحس کنید چقدر به لاستیک ها نزدیک هستید و حسی هرچند مجازی از رانندگی با این ماشین ها را تجربه کنید. دور شدن قسمت پشتی ماشین حین دور زدن در پیچ ها را لمس کرده و نیروی گشتاور شدیدی که ایجاد می‌شود را کنترل کنید، نشستن در نزدیکی زوزه‌ی موتور V12 را حس کنیداین چیزی نیست که در خط تولید ماشین‌های ۲۰۱۷ وجود داشته باشد، این روزها این ماشین ها شاید کمی جادویی تر به نظر برسند، حدقل از نظر تکنولوژی که استفاده می شود. اما راندن این ماشین ها دیوانگی کم تری دارد، در پیچیدن در پیست با ثبات ترند و سروصدای کمتری هم دارند.

سازندگان بازی در کدمسترز در جدیدترین بازی مسابقه‌ای شان، مسابقات مدرن امروزی را بسیار هیجان انگیز ساخته اندنتیجه کار بهتر از هر نسخه‌ای از سال ۲۰۱۰ است که برای اولین بار ساخت این مجموعه را شروع کردنداز آن سال طرفداران فرمول یک با افزایش به روز رسانی ها شاهد بخش‌هایی مأیوس کننده بودند، اما این استدیو با بازی پارسال شان فرمول یک ۲۰۱۶ شروع به بهبود هایی در روند ساخت این سری بازی هایشان کردندنسخه ۲۰۱۷ با روندی قابل توجه از بهبود و باز سازی برخی بخش‌های جزئی از بازی همراه بوده است و البته ماشین‌های کلاسیک زیبایی را هم به این نسخه اضافه کرده اندنتیجه چیزی شده است که نه تنها تناسب خوبی با سبک و سیاق این بازی دارد، بلکه تقریباً به خوبی تمامی جنبه‌های این ورزش را مورد توجه قرار داده استالبته به جز مسیر زمین‌های خارج از پیست مسابقه که شاید کسل کننده باشدالبته این بخش با خود قسمت های مسابقه‌ای مقایسه نمی شود.

مثل همیشه بهترین جنبه از فرمول یک کدمسترز مربوط به قسمتی است که خودتان را غرق در شبیه سازی غنی این مسابقات می بینیدبرای نمونه کافی است ۲۵ درصد یا بیشتر از مسیر مسابقه را طی کنید تا متوجه تحلیل رفتن لاستیک ها و گرم شدن بخش های دینامیکی ماشین شوید تا جایی که می توانید بخش‌های راهنمای بازی را غیر فعال کنید تا خودتان تحلیل رفتن لاستیک ها را احساس کرده و به تعویض لاستیک ها نیاز پیدا کنید. هرچه بیشتر سر پیچ ها ترمز کنید نیاز بیشتری به تعویض لاستیک خواهید داشتپس در ترمز کردن سر پیچ های تند سعی کنید دقت لازم را داشته باشید. بخش های راهنما و نشانه‌ها روی صفحه را غیر فعال کنید تا فقط شما باشید و ماشین و جادهاین نه تنها ظاهر بهتری به بازی می بخشد، بلکه باعث می شود ارتباط بیشتری با کمک راننده تان داشته باشید. در این نسخه لیست بیشتری از دستورات واضح برای ایجاد ارتباط با کمک راننده قرار داده شده است.

تا جایی که می‌توانید میزان سختی بازی را بالا ببریدامسال کدمسترز کار خیلی خوبی برای تعیین میزان سختی مسابقات انجام داده است؛ به جای انتخاب سطوح سختی از پیش تعیین شده از منویی لغزشی استفاده شده استاین یعنی شما در تعیین میزان سختی بازی دستتان باز تر است. سطحی را انتخاب کنید که سطح هوش مصنوعی بازی متناسب با مهارتتان در بازی باشد. در طول فصل کاملی از مسابقات این مساله باعث می‌شود بتوانید به مرور سطح سختی بازی را بالا ببرید و ببینید که چقدر در بازی پیشرفت داشته‌اید و مهارتتان در بازی با شیوه جدید و پیچیده کنترل ماشین در فرمول یک ۲۰۱۷ به چه حدی رسیده است. البته تغییرات در کنترل بازی چندان محسوس نیستتنها طرفداران فصل مسابقات می‌توانند تفاوت‌ها را از نسخه سال پیش تشخیص دهندامسال بازی کنترل نرم تری دارد، البته رسیدن به سرعت‌های بسیار بالا و چالش های مسابقه سرعت حفظ شده است؛ ویژگی که باعث موفقیت در این مجموعه بازی شده بودقبلاً ها غیرفعال کردن راهنماهایی هم چون هدایت مسیر به این معنا بود که بازیکن مشکلی اساسی در بازی با دسته بازی خواهد داشتاین مساله همیشه مورد توجه بوده که غیرفعال کردن راهنماها میزان سختی بازی را افزایش می‌دهد اما هیچ وقت به معنای غیرممکن بودن نیستمسیری صاف در هوایی بارانی، به نسبت مسیری خشک لغزنده تر و غیرقابل پیش بینی تر استاما این مسیر ها باعث می شوند در مدیریت شتاب و ترمز هایتان مهارت بیشتری کسب کنیدکنترل همه چیز را داشته باشید و در گوشه‌ها حرکت کنید تا بازی رضایت بخشی پیش ببریدبخش داستانی بازی که دوباره همراه است با رقابت‌های رانندگان، در خارج از پیست کامل می شود و اتفاقات بسیاری و مسابقات ویژه زیادی اضافه شده استیکی از مسابقات خارج از پیست که روش بسیار مناسبی پیش گرفته است این است که بازیکنان می توانند در بخش داستانی بازی با ماشین‌های کلاسیک آشنا شوند. این قسمت بدون نیاز به اضافه کردن یک بخش اختصاصی به بازی صورت گرفته استاین روشی هوشمندانه بوده برای اینکه کدمسترز دسترسی به اطلاعات رانندگان کلاسیک را نداشتندقسمت جذاب دیگر هم مربوط به زمانی است که باید مجموعه‌ای ماشین را تعقیب کنید و در چند دور مشخص بتوانید به آن‌ها برسید. روندی ساده دارد اما در مقایسه با مسیرهای طولانی مسابقه های آخر هفته، هیجان بیشتری ایجاد می کند.

در فرمول یک ۲۰۱۷، کدمسترز به آن ثباتی رسیده است که در بازی‌های ورزشی همچون فیفا یا ان‌بی‌ای می بینیداین مساله بازبینی و تغییراتی اساسی را در این نسخه نشان می دهد، اگر شما از این نوع مسابقات فاصله گرفته‌اید و دیگر علاقه ای به بازی ندارید، فرمول یک ۲۰۱۷ تلاش نمی‌کند شما را به این مسیر بازگرداندالبته نیازی هم به این کار نیست. درکل بازی ترکیبی است از مکانیک های بهبود یافته، گرافیک به روز شده و تمام ماشین‌های جدیدی که در استودیو طراحی شده اند و حاصل موفقیت های قدیمی این استودیو هستند.


 

telegram.me/jajinnews

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.