جنگ ستارگان جبهه نبرد ۲

جنگ ستارگان جبهه نبرد ۲ – Star Wars Battlefront II

سازنده: EA DICE

ناشر: Electronic Arts

سکو: مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان

سال انتشار: ۲۰۱۷

کد خبر : 49850
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1396 - 21:47

نقد بازی جنگ ستارگان جبهه نبرد 2

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، در حال حاضر از هاوایی و استرالیا گرفته تا بلژیک و جاهای دیگر، بحث درباره بازی جنگ ستارگان جبهه نبرد ۲ داغ است. بیش تر مقامات نظارتی هستند که دارند درباره این بازی بحث می کنند. موضوع صحبت آن ها درباره خوب یا بد بودن بازی نیست، بلکه آن ها به دنبال راهی هستند که از روش های غیرقانونی که در بازی برای دست یافتن به ابزار و امکانات تازه استفاده می شود و هم چنین قمارهایی که صورت می گیرد، جلوگیری کنند.

شرکت والت دیزنی که در حال حاضر مالک مجموعه جنگ ستارگان است و الکترونیک آرتس که وظیفه تولید مجموعه بازی های این مجموعه یعنی جبهه نبرد را بر عهده دارد، این روزها به دلیل این که بازیکن ها را ترغیب به صرف هزینه های گزاف برای جبهه نبرد ۲ می کنند، وارد نبردی سنگین با هواداران شده اند و به شدت تحت فشارند. فعلا قضیه خرید لوت باکس های بازی با پول واقعی منتفی شده است، ولی همین قضیه به وجهه این شرکت ها صدمه زیادی وارد کرد. جبهه نبرد ۲ حتی اگر بازی بی نظیری نباشد چندان مساله بزرگی نیست. ولی مایه خجالت است که بازی که بر اساس مجموعه فوق العاده جنگ ستارگان ساخته شده تا این حد متکی به حرص و طمع و مادیات باشد.

اما صرف نظر از این مسائل، جبهه نبرد ۲ یک بازی شایسته است. عنوانی بسیار کار شده با ویژگی های مثبت فراوان که طرفداران این مجموعه را به زیبایی به دل مکان های آشنای بازی می برد و با شخصیت های آن مواجه می کند. ولی متاسفانه این ویژگی های عالی تحت شعاع بخش داستانی متوسط بازی و بخش چند نفره نسبتا بهبود یافته آن قرار می گیرند.

جبهه نبرد ۲ از نظر بصری یکی از خیره کننده ترین قسمت های مجموعه بازی های جنگ ستارگان است. به ویژه اگر بتوانید این بازی را بر روی یک سیستم سطح بالا یا یک کنسول بازی کنید، به این ویژگی بیش تر پی می برید. دایس از اشتباهات عناوین قبلی درس گرفته و این بار هر چیزی که امکانش بوده است را داخل بازی گنجانده است. با یک بخش داستانی تقریبا جذاب، یک بخش چند نفره تماشایی که تقریبا تمام قسمت های مختلف فیلم ها را پوشش می دهد و یک حالت آرکید طرف هستیم که مخصوص بازیکنانی است که به بازی دو نفره علاقه دارند. تازه به این ها باید محتویات قابل دانلودی را اضافه کرد که به زودی عرضه می شوند و در کهکشانی بسیار بسیار دور تجربه ای بی نظیر در اختیار بازیکنان قرار می دهند.

بخش داستانی بازی، داستان تقریبا جالبی را روایت می کند. در این بخش، از دید یکی از شخصیت های نیروهای امپراطوری، شاهد وقوع بحرانی می شویم که در جبهه آن ها رخ می دهد. ولی داستان خیلی سریع وارد کلیشه می شود. صرف نظر از این ویژگی ممتاز که بازیکن می تواند به راحتی در دنیای جنگ ستارگان به گشت و گذار بپردازد، بخش های مبارزه ای بازی آن چنان که باید اقناع کننده نیستند و فاصله زیادی با بزرگان این سبک از بازی ها همچون سرنوشت ۲، میدان نبرد و ندای وظیفه دارند. بخش داستانی نسبتا کوتاه است و ظرف چهار، پنج ساعت تمام می شود.  البته دایس قول داده که یک محتوای قابل دانلود مخصوص بخش داستانی در آینده عرضه می کند. دیالوگ ها به خوبی ادا می شوند. البته کمی عجیب است که بر روی شخصیت های ماندگاری همچون لوک اسکای واکر  و هان سولو صدای هنرمندانی غیر از مارک همیل و  هریسون فورد را بشنوید.

در بخش چند نفره که شش حالت مختلف دارد، ۱۱ منطقه مخصوص مبارزات زمینی و پنج منطقه مخصوص مبارزه های استارفایتر وجود دارد. این نقشه ها به صورت متعادلی در همه سرگذشت نامه ها (ساگا) پراکنده شده اند و همه شان فوق العاده هستند. همه چیز، از طراحی مرحله و صدا گرفته تا گرافیک و ویژگی های بصری، همان چیزی هستند که از یک بازی چند نفره ساخته شده توسط استودیو دایس توقع دارید. این نقشه ها به لطف شخصیت های غیرقابل بازی پویا و حیات وحشی که حتی در سنگین ترین نبردها هم جریان دارد، احساس سرزندگی به شما می دهد.

بخش چند نفره نسبتا از بخش داستانی بهتر است. مبارزات زمینی به صورت گروه های بیست نفری صورت می گیرد که با بیست نفر دیگر مبارزه می کنند. نبرد های فضایی هم در بازی وجود دارد. البته این نبردها تا حدی تحت تاثیر ارتقاء های پیچیده ای قرار دارد که توسط همان لوت باکس های کذایی ارائه می شود. در حال حاضر برای دست یافتن به این لوت باکس ها باید بی نهایت مسابقه مختلف انجام دهید. بر خلاف بازی های دیگر که مملو از چنین ریزتراکنش هایی هستند، در جبهه نبرد ۲ این لوت باکس ها واقعا به کار می آیند و می توانند شما را کلی از رقبا جلو بیاندازند. بنابراین اگر مشکلات مربوط به لوت باکس ها برطرف شد، می توان روی آن ها حساب ویژه ای باز کرد. این هم باید جزو ویژگی های متمایز شرکت الکترونیک آرتس بدانیم که ویژگی را که می تواند یه دستاورد فرعی مهم برای بازی باشد، به یک عامل فاجعه تبدیل می کند.

 

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.