بازی بامشکلات مردم خیانت به کشوراست/مردم پای انقلاب ایستاده اند

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: بازی سیاسی با مطالبات و مشکلات به حق مردم، خیانت به کشور است.

کد خبر : 54723
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1396 - 15:44

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهارکرد: خداوند متعال را سپاسگزاریم که مانور قدرتی برای اسلام و نظام در مشهد برگزار شد و مردم مشهد یقینا در محضر امام زمان (عج) روسفید هستند. دو راهپیمایی بزرگ در این شهر طی یک هفته برای حمایت از نظام و رهبری برگزار شد و دشمنان این حرکت را مشاهده کردند و مایوس شدند.

وی افزود: در مدیریت مقابله با اغتشاش و آشوب در مشهد و شهرهای خراسان رضوی، خوشبختانه بدون سرکوب گری و شلیک گلوله فتنه جمع شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وابستگی آشوبگران به دشمنان خارجی آنقدر روشن است که نیاز به بحث و استدلال ندارد و کسانی که دست به اغتشاش زدند پیاده نظام آمریکا و انگلیس بودند. این افراد ایرانی نبودند زیرا سابقه ندارد از زمان هخامنشی تاکنون پرچم ایران به آتش کشیده شود.

حتی در زمان شاه نیز پرچم کشور آتش زده نشد

علم الهدی گفت: حتی در زمان شاه مردم پرچم شیر و خورشید را آتش نزدند و این ناپاکانی که به حریم ملت جسارت کردند ایرانی نبودند زیرا این اقدام در کشور ما سابقه ندارد و موضوع از اهانت به دین و اسلام و قرآن گذشته و این افراد به هویت ایران نیز جسارت کردند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: از مسئولان امنیتی و قضایی درخواست داریم با جریان های سرشاخه این اقدامات به عنوان یک آمریکایی و کافر حربی برخورد کنند. در قرآن کریم رحمانیت را در بین مسلمانان توصیه می کند و می گوید در برابر کفار اشد مجازات را داشته باشید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه حسن تدبیر و مجاهده نیروهای انتظامی و بسیجی و همراهی مردم و مانور اقتدار در شهرهای مختلف دشمن را ناامید و دوستان انقلاب را امیدوار کرد. نتیجه این درگیری ها به نفع نظام تمام شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهارکرد: اقتدار نظام ما در منطقه با ریشه کن کردن داعش به ثبت رسید و با حرکت مردم در داخل کشور، نظام تثبیت شد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب ۲۰ روز قبل از این حوادث اعلام کرده بودند دوستان و دشمنان بداند در طول سال های انقلاب مشکلاتی وجود داشته که هر کدام می توانسته یک ملت را از پای در آورد ولی این مشکلات ما را روزبه روز قوی تر کرده است.

علم الهدی گفت: رهبر معظم انقلاب این حوادث را پیش بینی کرده بودند و تاکید کرده بودند کوچکتر از توطئه های قبل است، که همانگونه نیز بود.

وی تصریح کرد: در فتنه ۸۸ که شبیه این اقدامات در کشور انجام شد بخشی از نخبگان و خواص نظام دچار تردید شدند و سکوت کردند و از جریان های انقلابی ریزش داشتیم ولی در فتنه اخیر همه ایستادند و هیچ ریزش و تردیدی نبود که فتنه آمریکایی و سعودی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم ایران ۴۰ سال است پای انقلاب ایستاده اند .

دشمن به دنبال نابود کردن مردم است

امام جمعه مشهد گفت: دشمن در حوادث اخیر نشان داد تلاش می کند مردم را نابود کند زیرا عده ای برای بیان مطالبات خود اقداماتی انجام دادند و دشمن مطالبات به حق مردم راتبدیل به حرکت های ساختارشکنانه کرد.

وی تاکید کرد: دشمن که فهمیده مردم پای نظام هستند برنامه ریزی خود را عوض کرده و تلاش می کند از مردم ایران انتقام بگیرد و مسئولان باید در این شرایط به مشکلات رسیدگی کنند و مطالبات به حق مردم را مورد توجه قرار دهند.

علم الهدی اظهارکرد: امروز هر کسی بخواهد از مطالبات مردم بهره برداری سیاسی کند مانند آمریکا و انگلیس در اقدامات اخیر رفتار کرده است. نمی شود یک عده مطالبات مردم را محل تسویه حساب سیاسی خود قرار دهند.  نباید جریان هایی که در حکومت هستند مطالبات مردم را نادیده بگیرند .

امام جمعه مشهد بیان کرد: امروز کسی حق ندارد مردم را ابزار تسویه حساب سیاسی قرار دهد و یا سیاه نمایی کند و یا موضوع را به گردن منتقدان دولت بیاندازند. این اقدامات بازیگری سیاسی با مشکلات مردم و خیانت به کشور است.

وی گفت: عده ای در کشور در آمد دارند و در آمد نفت نیز وجود دارد و اینکه و بگوییم اقتصاد رو به رشد است درست نیست زیر باید اقشار ضعیف درنظر گرفته شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پیشنهاد ما به دولت و مجلس این است که مبنای برنامه ریزی ها را بر اساس افراد مستضعف و ضعیف قرار دهند. حل مشکلات کشور نیاز به مدیریت جهادی دارد واینکه بگوییم برای رفع مشکل موسسات مالی چند میلیارد تومان پول لازم است قابل قبول نیست و نباید در پیچ و خم ادارات و قوه قضائیه مشکلات گیر کند و حل نشود.

علم الهدی بیان کرد: راهکار حل مشکلات توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی است که اولین گام آن توجه به اشتغال است و نباید بگوییم چند شغل ایجاد کردیم بلکه باید بگوییم چقدر بیکارداریم.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.