بازگشت ریگ روان در صدر فهرست رمان‌های پرفروش

«رمان ریگ روان» نوشته‌ی استیو تولتز با ترجمه پیمان خاکسار این هفته توانست در صدر پرفروش‌های هفته دوم تیرماه قرار گیرد. این دومین کتاب از نویسنده‌ایست که با اولین کتابش در سال ۲۰۰۸ تحسین شده بود.

کد خبر : 20605
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1396 - 7:37

 به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از  (ایبنا) رمان «ریگ روان»، اثری از «استیو تولتز» در صدر جدول پرفروش‌های هفته دوم قرار گرفت این رمان روایت جذابی‌ست از دو دوست صمیمی، که یکی رمان‌نویس و دیگری کارآفرین شکست خورده­ای هستند که دست به هر کاری می‌زنند، در آن شکست می‌خورند و از دیدگاه خودشان از بدشانس‌ترین افراد روی زمین هستند.

«استیو تولتز» نویسنده استرالیایی ابتدا با اولین کتابش، «جزء ازکل» شروع موفقی داشت. در سال ۲۰۰۸ نام وی در میان نامزدهای جایزه کتاب اولی‌های گاردین عنوان شد. اولین کتاب او به لیست نهایی نامزدهای جایزه بوکر در سال ۲۰۰۸ راه یافت و با استقبال عمومی زیادی در سراسر جهان روبه‌رو شد و این موضوع سبب شد که همگان استیو تولتز را نویسنده‌ی جوان با استعدادی بدانند که از این پس باید در انتظار چاپ کتاب‌های بعدی‌اش بنشینند.
«ریگ روان» که در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است همانند جزء از کل، بهره گرفته از زمینه‌های فلسفه‌ای در دل داستان‌های اجتماعی است. مترجم این کتاب پیمان خاکسار و نشر چشمه آن را منتشر کرده است.

اثر پرفروش دیگری که در هفته دوم تیرماه فروش خوبی را تجربه کرده است «درک یک پایان» نوشته جولین بارنز که توسط حسن کامشاد ترجمه شده و انتشارات فرهنگ نشر نو آن را به بازار عرضه کرده است. این اثر که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و جایزه «من بوکر» را نصیب خود کرد ماجرای تونی وبستر را روایت می­کند که جوانی‌اش را درون خود نگه داشته و به سالمندی رسیده است. مهم‌ترین واقعه عمرش دوستی با فردیست که چهل سال بعد وصیت کرده است تا دفتر خاطراتش را به وی واگذار شود.  این دفتر خاطرات وبستر را برمی‌انگیزد تا زندگی خود را بازخوانی کند.

«دختری که رهایش کردی» نوشته جوجو مویز اثر پرفروش دیگری است که در فهرست این هفته قرار دارد این اثر با ترجمه کتایون اسماعیلی از سوی نشر میلکان منتشر شده است و درباره داستان زندگی دو زن است که یکی از آنها به نام سوفی در زمان اشغال فرانسه و در نبود شوهرش، مجبور است از خانواده‌اش در مقابل نازی‌ها محافظت کند.

«مردی به نام اوه» نوشته فردریک بکمن با ترجمه‌ی فرناز تیمورازف از نشرنون، «من پیش از تو» اثر دیگری از جوجو مویز با ترجمه‌ی مریم مفتاحی از انتشارات آموت، «ملت عشق» نوشته‌ الیف شافاک با ترجمه‌ ارسلان فصیحی از انتشارات ققنوس، «ترلان» نوشته فریبا وفی که هفته گذشته نیز فروش خوبی داشت و انتشارات مرکز آن­را منتشر کرده است، «شازده کوچولو» نوشته‌ی آنتوان دوسنت اگزوپری با ترجمه احمد شاملو از سوی انتشارات نگاه، «رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید» نوشته‌ی جمعی از نویسندگان معاصر روس با ترجمه‌ی آبتین گلکار از سوی نشر چشمه و «بیست زخم‌کاری» نوشته‌ محمود حسینی‌زاد از سوی نشر چشمه عناوین کتاب‌های پرفروشی است که هفته دوم تابستان، فروش خوبی داشته‌اند و در جدول پرفروش‌های هفته قرارگرفته‌اند.

این گزارش، براساس آمار فروشکتاب­فروشی‌پنجره، کتاب­فروشی‌ چشمه کورش، شهرکتاب‌ مرکزی، کتاب­فروشی‌افق، کتاب­فروشی‌ثالث، کتاب­فروشی‌ترنج و همچنین کتاب­فروشی فرازمندرشت و کتابکده فرهنگ زنجان تنظیم شده است.

جدول پرفروش های رمان در هفته دوم تیرماه
ردیف عنوان کتاب نویسنده / مترجم ناشر قیمت
(تومان)
درباره کتاب
۱ ریگ روان استیو تولتز/پیمان خاکسار چشمه ۳۵۰۰۰ این کتاب در مورد ترس از زندگی است. روایتی‌ست از لیام و آلدو، دو دوست که از دوره دبیرستان با هم و شکست خورده در زندگى هستند. داستان رمان با روایت لیام شروع می شود. آنها؛ دست‌به‌هرکاری می‌زنند، شکست می‌خورند و از دیدگاه خودشان از بدشانس‌ترین افراد روی زمین هستند.
۲ درک‌یک‌پایان جولین بارنز/ حسن کامشاد فرهنگ نشر نو ۱۶۰۰۰ رمان در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و جایزه «من بوکر» را نصیب خود کرد. تونی وبستر عادی بودن زندگی‌اش را پذیرفته: کار و بازنشستگی، ازدواج و طلاقی دوستانه. مهم‌ترین واقعه عمرش دوستی با ایدریئن تیزهوش و مستعد فاجعه است. چهل سال بعد دفتر خاطرات همین دوست که طبق وصیتنامه به او واگذار شده، او را برمی‌انگیزد تا زندگی خود را بازخوانی کند…
۳ دختری که رهایش کردی جوجو مویز/ کتایون اسماعیلی میلکان ۲۹۰۰۰ داستان زندگی دو زن که یکی از آنها به نام سوفی در زمان اشغال فرانسه و در نبود شوهرش، مجبور است از خانواده‌اش در مقابل نازی‌ها محافظت کند…
۴ مردی به نام اوه فردریک بکمن/ فرناز تیمورازف نشرنون ۲۳۰۰۰ داستان مردی است که از عالم و آدم طلبکار است و فکر می‌کند هیچ‌چیز سر جایش نیست، و شاید تا حدی هم حق دارد…
۵ من‌پیش‌ازتو جوجو مویز/ مریم مفتاحی آموت ۳۶۰۰۰ من پیش از تو یک داستان واقع گرایانه و عاشقانه انگلیسی است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است و بازخوردها برای این کتاب مثبت بودند. یو اس ای تودی و نیویورک تایمز هردو این کار را ستودند.
۶ ملت عشق الیف شافاک/ ارسلان فصیحی ققنوس ۳۳۰۰۰ پرفروش ترین رمان ترکیه که به زبان های مختلفی ترجمه شده است این اثر روایت­ زندگی یکنواخت زنی است در غرب که درگیر اندیشه‌های عرفانی شرق می‌شود.
۷ ترلان فریبا وفی مرکز ۱۳۹۰۰   ماجرای دو دختر جوان که به دنبال یافتن شغل سر از آموزشگاه پاسبانی درمی‌آورند. محیط آموزشگاه با دخترانی که هر کدام از شهری آمده‌اند سطر به سطر نشان داده می‌شود. ترلان در پی حل این تعارض است و در کش و قوس ماجراهای داستان به خواست درونی خود نزدیک‌ می‌شود.
۸ شازده کوچولو  آنتوان دوسنت اگزوپری/احمد شاملو نگاه ۱۵۰۰۰ نخستین بار در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. این کتاب با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ محسوب می‌شود. کتاب شازده کوچولو «خوانده شده‌ترین» و «ترجمه شده‌ترین» کتاب فرانسوی‌زبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شده است. از این کتاب به‌طور متوسط سالی یک‌میلیون نسخه در جهان به فروش می‌رسد. این کتاب در سال ۲۰۰۷ نیز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد.
۹ رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید نویسندگان معاصر روس/ آبتین گلکار چشمه ۱۵۰۰۰ این کتاب شامل ۹ داستان از هفت نویسنده‌ معاصر روس به نام‌های دینا روبینا، لودمیلا اولیتسکایا، لودمیلا پتروشفسکایا، آندری گلاسیموف، ویکتور پِلِوین، میخاییل یلیزاروف و زاخار پریلِپین است.
۱۰ بیست زخم کاری محمود حسینی زاد  چشمه ۱۱۰۰۰ رمانی درباره‌ی کُشتن و هراس. گناهانِ کبیره‌ای که ذهنِ شکسپیردوستِ حسینی‌زاد بازخوانی‌شان می‌کند و به ‏هم پیوند می‌زندشان. این رمان، داستان مردی است که می‌خواهد سلطه‌گر باشد.

 

https://telegram.me/jajinnews

 

بیشتربخوانید

 

اصرار ندارم به مخاطب حالی کنم، چقدر نویسنده‌ام!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.