بازگشت آلاینده‌ها به هوای اصفهان

مرکز پایش کیفی هوای اداره‌‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان وضعیت کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم را “ناسالم” اعلام کرد.

کد خبر : 44552
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1396 - 11:38

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ، براساس اعلام این مرکز میانگین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمدآباد اصفهان ۹۴، بلوار دانشگاه ۹۷، خیابان پروین ۱۰۱، خیابان رودکی ۱۱۰، میدان امام حسین(ع) ۱۱۴، چهارباغ خواجو ۱۰۸ و بزرگراه خرازی ۱۰۴ ثبت شده است.
براساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان ۱۰۴ است و به این ترتیب اصفهان امروز هوایی ناسالم دارد.
همچنین وضعیت کیفی هوا در سایر شهرهای استان اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم بر حسب شاخص کیفی هوا (AQI)، در شهرستان خمینی شهر ۱۰۹، مبارکه ۱۰۳ و کاشان ۱۰۳ گزارش شده است.
به گزارش تسنیم شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.
بر‌اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.