بازنشستگان مخالفِ بستنِ قرارداد با بیمه آتیه‌سازان حافظ هستند

یک فعال کارگری گفت: وقتی قبلا با بیمه آتیه‌سازان حافظ قرارداد بستیم و ۹۰درصد از کارگران با این بیمه مشکل پیدا کردند، چرا دوباره با این شرکت قرارداد بیمه تکمیلی می‌بندیم؟

کد خبر : 216404
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 - 8:10

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین)در انتقاد از بستنِ قراردادِ مجدد با بیمه تکمیلی آینده‌سازان حافظ گفت: آقایان کارشناسانه با این موضوع برخورد کنند. از طرفی می‌گویند سازمان تأمین اجتماعی با پرداختِ ۵۰درصد از هزینه‌ی بیمه تکمیلی مخالفت کرده است و از طرفی دیگر هزینه‌ها قرار است افزایش پیدا کند.

کریمی گفت: آزموده را آزمودن خطاست؛ وقتی قبلا با بیمه آتیه‌سازان حافظ قرارداد بستیم و ۹۰درصد از کارگران با این بیمه مشکل پیدا کردند، چرا دوباره با این شرکت قرارداد بیمه تکمیلی می‌بندیم؟

این فعال کارگری گفت: برای بیمه تکمیلی کارگران یا باید به سراغ شرکتی توانمند رفت و یا با شرکتهای مختلف قرارداد بست. هر شرکت می‌تواند با ۳ – ۴استان قرارداد ببندد که در این صورت هم کنترل راحت‌تر است و هم شرکت‌ها بیشتر می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.

کریمی بیان کرد: بیمه آتیه‌سازان سال گذشته از ضرر میلیاردی خود خبر داد، اگر این صحت دارد چرا دوباره با این شرکت قرارداد می‌بندیم؟ البته من نسبت به اصل این ضرر تردید دارم چون اگر بحث زیان در میان است چرا هر دو طرف تمایل به بستنِ قرارداد مجدد دارند؟!

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: نظر و رضایت بازنشستگان هر استان برای بستنِ بیمه تکمیلی باید پرسیده شود. اینکه می‌گویند ما قرارداد می‌بندیم و هر کس خواست حذف کند قابل قبول نیست.

کریمی ادامه داد: طبق قانون الزام، صفر تا صد درمان باید رایگان باشد اما نه این قانون اجرا می‌شود و نه تأمین اجتماعی زیر بار تعهدات دیگر خود می‌رود. تأمین اجتماعی حتی با پرداخت ۵۰درصد هزینه‌ی بیمه‌تکمیلی هم مخالفت می‌کند.

این فعال کارگری گفت: پیشنهاد ما این است که مناقصه‌ی رسمی برگزار و یک ماه دیگر روی این موضوع کار کارشناسی کنند. این موضوع امری حیاتی برای بازنشستگان است و باید با شرکتی قرارداد بسته شود که بعدا باری بر روی دوش کارگران نباشد. بازنشستگان هزینه‌ی بسیاری بابت درمان پرداخت می‌کنند و بیمه تکمیلی باید بتواند مشکل آن‌ها را حل کند.

کریمی تأکید کرد: ما در سالهای گذشته در همه‌ی زمینه‌ها با آتیه‌سازان مشکل داشتیم، هم بیمارستان‌های طرف قرارداد و هم بیمارستان‌های خصوصی هیچ کدام پاسخگوی بازنشستگان نبودند. خیلی از بیمارستان‌های خصوصی لغو قراداد کرده بودند چون آتیه‌ساز تعهدات خود را اجرایی نمی‌کرد.

این فعال کارگری به وضعیت بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: در بیمارستان‌های طرف قرارداد قبل از انجام هر کار، پول را از بیمار می‌گیرند و بعد می‌گویند پول را از بیمه آتیه‌سازان حافظ بگیر. این موضوع نه صرفا در مورد بیمه تکمیلی بلکه در مورد بیمه تأمین اجتماعی هم اتفاق افتاده. یعنی گاهی پیش می‌آید که بیمار نه می‌تواند از بیمه تامین اجتماعی و نه تکمیلی استفاده کند. درحالیکه یک بازنشسته از دوران کار تا بازنشستگیِ خود، سه بار حق بیمه پرداخت کرده و حق دارد از خدمات مناسبی برخوردار باشد.

کریمی گفت: ما بارها درخواست کردیم که برای پیگیری امور مربوط به بیمه و قراردادهایش کمیته‌ی فنی تشکیل شود و نظارت همه‌جانبه وجود داشته باشد. در مورد قرارداد با شرکت اتیه‌سازان حافظ، قرارداد کاملا یک طرفه بوده و هیچ نظارتی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: من معتقدم اینبار هم اگر با این شرکت قرارداد ببندیم باز هم همان اتفاق‌ها تکرار خواهد شد. بیمه تکمیلی باید بیمه‌ی مکمل باشد تا از طریق آن بتوان هزینه‌ی درمان را پرداخت کرد نه اینکه باری بیشتر بر روی دوش بیمه شده باشد و بعد از پرداخت هزینه‎‌ی درمان تازه به دنبال احیای پول خود باشد و آن هم نتواند بگیرد!

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین در پایان گفت: درخواست ما این است که یک مناقصه‌ی رسمی برای معرفی شرکت طرف قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان برگزار شود و برای انتخاب شرکت نفع بازنشستگان در نظر گرفته شود و نه چیز دیگر

 


 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.