بارش ۶۰ سانتیمتری برف در خوزستان / نجات ۲۴۰ مسافر گرفتار دربرف در اندیکای خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه سرکول ارتفاعات تاراز در شمال شرق خوزستان، بارش ۶۰ سانتیمتر برف گزارش شده است.

کد خبر : 50213
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1396 - 8:45

 

 

پایگاه خبر ججین

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین  ، کوروش بهادریگفت : میزان بارش برف در منطقه تاراز نیز در این مدت ۱۵ سانتیمتر و بارندگی آن ۳۵.۵ میلیمتر اعلام شده است.
منطقه کوهستانی تاراز از توابع شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان ، از راه های ارتباطی خوزستان به استان چهارمحال و بختیاری است که در فصل بارش، از برف سفید پوش می شود.
بهادری افزود: همچنین میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته در لالی ۳۳.۱، مسجدسلیمان ۳۱.۲، شوشتر ۲۷.۵، گتوند ۱۶.۶، بهبهان ۱۵، ایذه ۱۲.۵، اهواز ۱۲.۳، دهدز ۶.۵، رامهرمز ۵.۷، امیدیه ۵.۵، شوش ۵.۴، آغاجاری ۳.۴ و بستان ۲ میلی متر گزارش شده است.
وی ادامه داد: در مناطقی از جمله آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر، شادگان و حسینیه اندیشمک بارندگی گزارش نشد چون سیستم شمالی و شرقی بود. همچنین وقوع گرد و غبار روز جمعه که شعاع دید در ماهشهر را به ۱۰۰ متر کاهش داد و در آبادان و خرمشهر گسترش یافت مانع از بارندگی شد.
میزان غلظت گرد و غبار ماهشهر در جنوب خوزستان روز جمعه ۷.۵ برابر حد مجاز اعلام شد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: کانون وقوع گرد و غبار داخلی و در منطقه بین هندیجان و بندر ماهشهر فعال شده بود.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود تا چهارشنبه هفته جاری جو پایداری بر خوزستان حاکم است و پدیده غالب در این هفته مه صبحگاهی است و یا غبار صبحگاهی به دلیل ارتفاع پدیده اینورژن است.
بهادری افزود: پیش بینی می شود آخر هفته نیز سامانه بارشی جدید وارد خوزستان شود.

 

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اندیکا گفت: ۲۴۰ مسافر گرفتار در برف، جمعه شب در پایگاه امداد و نجات تاراز اسکان یافتند.

 

ایمان نوروزی گفت : این افراد سرنشینان ۹۵ دستگاه خودرو بودند که پس از امدادرسانی، به پایگاه امداد و نجات تاراز منتقل شدند.
وی افزود: اقلام مورد نیاز از جمله پتو، وسایل گرمایشی و مواد غذایی برای این مسافران تهیه شده بود.
رییس جمعیت هلال احمر اندیکا ادامه داد: برخی رانندگان زنجیر چرخ به همراه نداشتند که این موضوع امدادرسانی به مسافران و رهاسازی خودروها را با مشکل روبه رو کرده بود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بارش برف قطع شده گفت: مسیر تاراز – بازفت توسط ماموران راهداری بازگشایی شده و تردد به روال عادی برگشته است.
منطقه تاراز در بخش چلو شهرستان اندیکا یکی از مناطق برف گیر خوزستان است. مسیر اندیکا به استان چهار محال و بختیاری از این منطقه عبور می کند.
در پی بارش برف که از روز جمعه در این منطقه کوهستانی آغاز شده بود به سرنشینان ۶۳خودرو که در جاده برفگیر تاراز گرفتار شده بودند با تلاش ماموران امدادی و راهداری، امداد رسانی شد.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

 

 

 


 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.