بارش برف و باران خفیف در غرب و شمال غرب

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز شنبه ۱۷ اسفندماه با ورود سامانه بارشی به کشور شاهد بارش خفیف برف و باران در مناطقی از شمال غرب و غرب خواهیم بود که به تدریج دامنه بارش ها گسترش می یابد.

کد خبر : 113419
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 - 7:05

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایرنا، کبری رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود، همچنین با توجه به پایداری و سکون نسبی جو، کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود.

وی اظهار داشت: همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و بعدازظهر در جنوب خوزستان وزش باد شدید رخ می‌دهد که در بعضی ساعات موجب گرد و خاک در برخی از این مناطق خواهد شد.

رفیعی ادامه داد: اما امروز با ورود سامانه بارشی به کشور بارش خفیف برف و باران در مناطقی از شمال غرب و غرب آغاز می‌شود، گستره بارش علاوه بر شمال غرب و غرب و مناطقی از دامنه های مرکزی، زاگرس و مرکز را دربرمی‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: یکشنبه نیز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بعدازظهر در ارتفاعات جنوب شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد، این سامانه دوشنبه در بخش هایی از جنوب شرق موجب رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق شده و از اواخر وقت از کشور خارج می شود.

وی گفت: از دوشنبه و طی روز سه‌شنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود، همچنین یکشنبه دمای هوا در شمال غرب و سواحل شمالی بین ۴ تا ۶ درجه کاهش می یابد.

تهران صاف و غبار محلی 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف در بعضی ساعات غبار محلی در بعدازظهر افزایش ابر خواهد داشت و شب صاف خواهد بود. کمینه دمای امروز صبح تهران ۹ درجه بالای صفر شد و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۸ درجه بالای صفر خواهد رسید.

رفیعی افزود: شهرکرد با دمای ۷ درجه زیر صفر و اهواز ۳۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.