اینچه درگاهی وزارت ورزش را متهم به زن‌ستیزی کرد

مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیونهای ورزشی گفت: از نظر قانونی حقدادی رییس فدراسیون ژیمناستیک است و هیچ مشکلی برای ریاست او وجود ندارد.

کد خبر : 471472
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1401 - 9:52

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، آرش فرهادیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به ادعای اینچه درگاهی که دو سوم اعضای مجمع حضور نداشتند، آیا احتمال ابطال انتخابات ژیمناستیک وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: در اساسنامه آمده است که برای رسمیت پیدا کردن مجمع باید دو سوم اعضای مجمع حضور داشته باشند که البته این تعداد نفرات در ابتدای شروع مجمع حضور داشتند و صورت جلسه را امضاء کردند. حتی با اینکه تعدادی از مجمع خارج شدند، اما قبل آن صورت جلسه را امضا کردند و مجمع رسمیت خود را داشت.

وی گفت: برای رای‌گیری نیز به نصف به اضافه‌ی یک رای اعضای مجمع نیاز داشتیم که در مجمع حضور داشتند، بحث ما شخصی نیست، بلکه به دنبال آن بودیم که این فدراسیون بعد از ۲ سال از بلاتکلیفی خارج شود. ورزشکاران، مربیان، داوران و… مرتب از ما خواهش می‌کردند که زودتر مجمع این فدراسیون برگزار گردد تا از بلاتکلیفی خارج شود. درست نیست عده‌ای برای شخص خاصی صحبت کنند و اصرار به حضور او داشته باشند، برای وزارت ورزش فرق نمی‌کند چه کسی ریاست این فدراسیون را برعهده بگیرد، ما به آن چیزی که اعضای مجمع رای دادند احترام قائل هستیم، نباید رسانه‌ها و افرادی که متاسفانه پیگیر این موضوع هستند شخص خاصی را مطرح کنند، این روند قشنگ نیست.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیونها افزود: اگر صلاحیت اینچه درگاهی از سوی نهادهای نظاراتی وزارت ورزش و جوانان تایید می‌شد هیچ ممانعتی برای حضور وی در انتخابات نداشتیم. البته صلاحیت مدیریتی وی از سوی کمیسیون تطبیق و تجدید نظر برای شرکت در انتخابات تایید شد و وزارت ورزش نشان داد که هیچ گونه قصد و غرضی نسبت به او ندارد. زمانی که صلاحیت وی از سوی نهادهای نظارتی تایید نمی‌شود دیگر وزارت ورزش در این زمینه ورود پیدا نمی‌کند. وزارت ورزش با توجه به احترام به رای نهادهای نظارتی، انتخابات را برگزار کرد تا ژیمناستیک سروسامان بگیرد.

فرهادیان ادامه داد: این که فردی بخواهد از ابطال یا تعلیق ژیمناستیک صحبت کند و انتخابات را زیر سوال ببرد در حقیقت به خاطر نفع شخصی خودش است.

وی تصریح کرد: قبل از رای‌گیری لیست دو سوم از اعضای مجمع که امضاء کرده بودند را به نماینده فدراسیون جهانی ارائه دادم و حتی تک تک اسامی را قرائت کردم و از او پرسیدم که مجمع برگزار شود یا خیر؟ او اجازه برگزاری مجمع را به ما داد. در حال حاضر که ژیمناستیک سروسامان پیدا کرده، درگاهی چه اصراری به ابطال یا تعلیق آن دارد. واقعا متوجه نمی‌شوم که چرا به خاطر منافع شخصی خود می‌خواهد جامعه‌ای را معطل و بلاتکلیف بگذارد.

فرهادیان در پاسخ به این پرسش که چه زمانی حکم ریاست حقدادی از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر خواهد شد، گفت: ریاست او از نظر ما قانونی است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیونهای ورزشی با اشاره به اعلام موضوع زن ستیزی وزارت ورزش از سوی اینچه درگاهی در یک برنامه تلویزیونی، افزود: متاسفانه مطرح کردن این گونه موضوعات آن هم در یک برنامه زنده چیزی جز خوراک دادن به رسانه‌های معاند نیست و در این خصوص باید نهادهای امنیتی نسبت به موضع‌گیری درگاهی ورود پیدا کنند که در یک برنامه تلویزیونی چنین ادعایی را مطرح می‌کند. وزارت ورزش چه زمانی مخالف حضور زنان در پست‌های مهم بوده که این بار مخالفتی داشته باشد؟ در حال حاضر در خیلی از فدراسیونها زنان کاندیدای انتخابات هستند و یا در سمت‌های مهم حضور دارند. متاسفم برای او که در چنین شرایطی چنین موضع‌گیری دارد.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.