ایلان ماسک: من یک «آدم فضایی» هستم ولی هیچکس حرفم را باور نمی‌کند!

ایلان ماسک به تازگی در جریان حضورش در رویداد ویوا تک(Viva Tech) در پاریس گفت که یک «بیگانه»(Alien) است و «کسی او را باور نمی‌کند».

کد خبر : 1446607
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 خرداد 1403 - 10:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، مجری برنامه از او در مورد شایعاتی که می‌گویند ایلان ماسک منشا فرازمینی دارد سوال کرد و رئیس تسلا و اسپیس‌ایکس خندید و پاسخ داد: من یک بیگانه هستم. بله. من مدام می‌گویم که یک بیگانه هستم، اما هیچ کس مرا باور نمی‌کند. قابل ذکر است، این بخشی از جلسه‌ای تحت عنوان «همه‌ی آنچه که همیشه می‌خواستید درباره ایلان ماسک بدانید اما می‌ترسیدید بپرسید» بود که از عنوان یک فیلم وودی آلن الهام گرفته شده است. بر اساس گزارش یورونیوز، ماسک به صورت مجازی در این برنامه صحبت کرد و گفت که از آنجایی می‌خواهد در جشن فارغ التحصیلی پسرش شرکت ‌کند، نمی‌تواند شخصا در آنجا حضور داشته باشد.

به نقل از ان‌دی‌تی‌وی، در بحث درباره موجودات فضایی روی زمین، او ادامه داد: مردم اغلب از من می‌پرسند که آیا فکر می‌کنم موجودات فضایی روی زمین هستند، من هیچ مدرکی از موجودات فضایی ندیده‌ام. اگر می‌دیدم، آنها را روی پلتفرم ایکس قرار می‌دادم. او ادامه داد: شاید ما در این کهکشان تنها هستیم، شاید فقط ما هستیم و آگاهی ما به شدت شکننده است.

مدیرعامل اسپیس ایکس همچنین در مورد چشم انداز شرکت خود و تلاش خود برای زندگی در مریخ صحبت کرد. هدف بلندمدت اسپیس‌ایکس این است که زندگی را چند سیاره‌ای کند. ما باید به یک تمدن چند سیاره‌ای پایدار تبدیل شویم. این اولین بار در تاریخ زمین است که امکان انجام این کار وجود دارد. این قابلیت ممکن است فقط برای مدت کوتاهی ممکن باشد.

او اظهار داشت: چیزی روی زمین، حیات را آنگونه که ما می‌شناسیم از بین می‌برد و بقای طولانی مدت و هوشیاری ما مستلزم جابجایی به مریخ و ماه است.

سوالاتی در مورد هوش مصنوعی(AI) و کسب و کار او در این حوزه نیز مطرح شد. او با انتقاد از شرکت اُپن ای‌آی(OpenAI) و جمنای(Gemini) گوگل، گفت: مهم است که هوش مصنوعی به گونه‌ای آموزش داده شود که راستگو باشد و از نظر سیاسی درست نباشد. صحت سیاسی اغلب به سادگی درست نیست، و این بدان معناست که شما هوش مصنوعی را طوری برنامه‌ریزی می‌کنید که دروغ بگوید و من فکر می‌کنم که صداقت بهترین سیاست است.

آقای ماسک پیش‌بینی می‌کند که چت‌بات منبع باز هوش مصنوعی گروک‌(GrokAI) او تمام تلاش خود را می‌کند تا سختگیرانه باشد و حقیقت را دنبال کند و بامزه‌ترین باشد. اگر قرار است بمیریم، ممکن است از خنده بمیریم. با این حال، او خاطرنشان کرد که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن قبل از رقابت با اپن ای‌آی و جمنای دارد که به گفته او تا پایان سال قابل دستیابی است.

 


برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.