ایران ۶ هزار سالمند بالای ۱۰۰ سال دارد

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: در حال حاضر ۶ هزار نفر در ایران سن بالای ۱۰۰ سال دارند که نسبت جنسیتی (زن و مرد) آنها مساوی و ۵۰ به ۵۰ است.

کد خبر : 86339
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 - 11:29

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، محسن سلمان‌نژاد روز شنبه در این خصوص توضیح داد: سالانه ۷۰۰ هزار سالمند به جمعیت سالمندی کشور اضافه می‌شود و در تهران نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار سالمند وجود دارد. همچنین تعداد افراد بالای ۸۰ سال در کشور به بالای یک میلیون نفر می‌رسد.
وی اضافه کرد: سالمندی در کشورهای پیشرفته بسیار مورد توجه قرار می گیرد؛ البته در رتبه‌بندی کشورها در حوزه سالمندی شاهد هستیم کشورهایی که رتبه اقتصادی خوبی ندارند، جایگاه مناسبی را در رتبه ارائه خدمات به سالمندان کسب کرده‌اند. به طور مثال می‌توان به کشور بولیوی و کشورهای غرب آسیا در این زمینه اشاره کرد.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: هنگامی که از سالمندان آینده صحبت می‌کنیم یعنی وضعیت جوانان فعلی در آینده را مدنظر داریم و در واقع باید بتوانیم شرایط خوبی را برای امروز جامعه نیز فراهم کنیم.
سلمان نژاد افزود: در کشور تعداد بیماران سالمند زیاد است و به دلیل این است که این افراد در سنین جوانی مسائلی را رعایت نکرده اند.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی بنیاد فرزانگان با همکاری سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه سالمندی یکی دیگر از اقدامات دبیرخانه شورای ملی سالمندان است که در این زمینه نیز در آینده از ظرفیت این سازمان‌ها استفاده خواهد شد.
سلمان نژاد تاکید کرد: سالمندی بیماری نیست و در واقع تغییرات فیزیولوژیک است؛ البته سالمندی محدودیت‌هایی را نیز ایجاد می‌کند و کشورهای پیشرفته نیز دغدغه بسیاری را در حوزه سالمندان دارند.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان خاطرنشان کرد: باید دیدگاه خود را در حوزه سالمندی تغییر دهیم؛ چرا که بر اساس برآوردها در سال ۲۰۵۰ تعداد سالمندان به بیشتر از جمعیت ۱۵ سال می‌رسد و دنیا به سمت پیری حرکت می‌کند.
سلمان‌نژاد یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته، سالمندان کشور را می‌چرخانند.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.