ایران راهی جام جهانی روسیه شد

دیدار دو تیم ملی ایران و ازبکستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در ورزشگاه آزادی با برتری ۲ بر ۰ شاگردان کی‌روش به پایان رسید تا ایران در میان تشویق هوادارانش راهی جام جهانی شود.

کد خبر : 16019
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1396 - 18:46

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان از ساعت ۲۱:۱۵ آغاز شد. ایران با برتری در این بازی به صورت مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود می‌کرد.

 

پایگاه خبر ججین

ازبکستان در این دیدار با ترکیب لوبانوف، کریمتس، اسماعیلف، شوراخمدوف، آندرف (داورن خسیموف – ۶)، حیدروف، آفنین (سردار رشیدف – ۵۳)، احمدوف، شمورادوف، سرگیف و عبدوخولیکوف (جلال الدین ماشاریپوف – ۶۵) مقابل تیم ملی ایران صف‌آرایی کرد.

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، علی کریمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش (وحید امیری – ۲+۴۵)، مسعود شجاعی (اشکان دژاگه – ۶۹)، مهدی طارمی (رضا قوچان‌نژاد ۱+۹۰) و سردار آزمون نیز از ابتدا برای ایران به میدان رفتند.

احمد ابوبکر از عمان قضاوت بازی ایران – ازبکستان را برعهده داشت. او را در امر قضاوت این بازی دو هموطنش همراهی کردند.

دقیقه ۲۳: پاس در عمق علیرضا جهانبخش از میان مدافعان ازبکستان سردار آزمون را با لوبانف تک به تک کرد که ضربه مهاجم ایرانی روستوف از بین پاهای دروازه‌بان ازبک‌ها تیم ملی ایران را به گل اول رساند.

دقیقه ۴۸: خطای اکمل شوراخمادوف روی مهدی طارمی در داخل محوطه جریمه ازبکستان باعث شد احمد ابوبکر داور عمانی این دیدار به نشانه ضربه پنالتی در سوت خود دمیده و ایران را در آستانه رسیدن به گل دوم قرار بدهد.

دقیقه ۴۹: ضربه پنالتی مسعود شجاعی با اختلاف از بالای دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

ایران ۲ – ازبکستان صفر؛ دقیقه ۸۸، مهدی طارمی داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با عبور از مدافع روبه‌رو، توپ را به تور دروازه ازبکستان چسباند تا پیروزی ایران در این بازی را قطعی و خیال ایران را راحت کند.

 

Image result for ‫گل طارمی به ازبکستان‬‎

 

تیم ایران در این مرحله بدون گل خورده و به عنوان دومین تیم بعد از برزیل راهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد

 

*** در انتهای بازی سردار آزمون به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد.

*** در حالیکه دیدار ایران و ازبکستان یکی از مهم‌ترین بازی‌های تیم ملی محسوب می شود و در صورت پیروزی تیم ملی برای اولین مرتبه در تاریخ صعود زودهنگام به جام جهانی دارد اما تماشاگران زیادی به ورزشگاه نیامدند و بخش هایی از ورزشگاه خالی ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.