ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره حملات بامداد امروز شد

یک مقام آگاه ضمن محکومیت شدید حمله صبح امروز پاکستان به یک روستای مرزی در اطراف سراوان گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره این حادثه است.

کد خبر : 1190732
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 7:10

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی حمله صبح امروز پاکستان به یک روستای مرزی در اطراف سراوان، یک مقام آگاه در گفتگو با صداوسیما ضمن محکومیت شدید این حملات گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره این حادثه است.

 

پاکستان: به حاکمیت ارضی ایران کاملا احترام می‌گذاریم

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در خصوص حملات بامداد امروز به یک روستای مرزی در اطراف سراوان، اعلام کرد: امروز صبح پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی هماهنگ و به طور خاص هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریستی در استان سیستان-بلوچستان ایران انجام داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: پاکستان کاملاً به حاکمیت و یکپارچگی ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذارد. تنها هدف از حملات امروز، پیگیری امنیت و منافع ملی پاکستان بود که مهم است و نمی‌تواند به خطر بیفتد.

وزارت خارجه پاکستان علاوه بر این گفت: ایران یک کشور برادر است و مردم پاکستان احترام و محبت زیادی به مردم ایران دارند. ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های رایج از جمله تهدید تروریسم تأکید کرده‌ایم و برای یافتن راه حل‌های مشترک در مقابله با تروریسم همچنان ادامه خواهیم داد.

این کشور در بیانیه رسمی خود مدعی شد: در طی چند سال گذشته پاکستان به طور مداوم نگرانی‌های جدی خود را در مورد مقرهای تروریست‌ها که منشأ پاکستانی دارند با ایران به اشتراک گذاشته است. پاکستان همچنین چندین پرونده با شواهد مشخص از حضور و فعالیت این تروریست‌ها به اشتراک گذاشت.

پاکستان همچنین در ادعایی نوشت: با این حال به دلیل عدم اقدام به نگرانی‌های جدی ما، گروه تروریستی “سرماچار” همچنان به خونریزی پاکستانی‌ها ادامه می‌دادند. امروز صبح با توجه به اطلاعات معتبر از فعالیت‌های تروریستی در مقیاس بزرگ، اقدامات لازم انجام شد.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.