بایدن: موج قرمز بزرگی اتفاق نیفتاد/ به مقابله با حمله روسیه به اوکراین ادامه خواهیم دا

رئیس جمهور آمریکا گفت که ناظران انتظار موج قرمز (اصطلاحی که جمهوری‌خواهان درباره پیروزی احتمالی خود به ‌کار می‌برند) در انتخابات داشتند، اما این اتفاق نیفتاد.

کد خبر : 148976
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 آبان 1401 - 10:31

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر روز چهارشنبه به وقت واشنگتن در یک نشست خبری، میزان مشارکت در انتخابات کنگره را تاریخی دانست و گفت که رسانه‌ها انتظار موج قرمز بزرگی را داشتند اما این اتفاق رخ نداد.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که هنوز امکان حفظ اکثریت دموکرات ها در مجلس نمایندگان وجود دارد و ما چند کرسی را از دست دادیم.

بایدن تصریح کرد: سیاست‌های اقتصادی دولت منجر به ایجاد ۱۰ میلیون شغل جدید شد که این یک آمار تاریخی است. ما بهتر از هر کشور توسعه یافته دیگری موضوع تورم را مورد بررسی قرار داده‌ایم و اکنون نرخ بیکاری به پایین ترین سطح خود به ۳.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: اکثریت مردم آمریکا از برنامه اقتصادی من حمایت می‌کنند و من مطمئن هستم که سیاست‌های من نتیجه می‌دهد و باید به آنها پایبند باشیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه به جنگ اوکراین اشاره کرد و افزود: ما به مقابله با حمله روسیه به اوکراین ادامه خواهیم داد و رهبران هر دو حزب را پس از بازگشت از سفر خارجی‌ام به کاخ سفید دعوت خواهم کرد.

بایدن تأکید کرد هر قانونی درباره ممنوعیت سقط جنین در کنگره تصویب شود، من آنرا وتو خواهم کرد. نسبت به آینده ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری خوشبین هستم. من سلاح های تهاجمی را ممنوع می کنم.

وی با اشاره به عقب نشینی نیروهای روسیه از خرسون گفت: دیدن عقب نشینی روسیه از خرسون یک روز پس از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا قابل توجه است و می‌دانستیم که با مشکلات زیادی مواجه است.

بایدن ادامه داد: روس ها منتظر نتایج انتخابات میان دوره ای بودند تا خروج خود از خرسون را اعلام کنند. ما فرصتی خواهیم داشت تا در مورد گام های بعدی روسیه در نشست G-20 صحبت کنیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که هیچ تغییری در سیاست واشنگتن در قبال تایوان وجود ندارد و این از دیگر موضوعاتی است که با رئیس جمهور چین صحبت خواهد کرد.

جو بایدن با بیان اینکه اجازه نمی دهد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود، تصریح کرد: باید مطمئن شوم که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ریاست جمهوری بر نمی‌گردد.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.