اگر ثابت کنید حساب بانکی خارجی دارم، استعفا می دهم

رئیس جمهوری ترکیه در پاسخ به منتقدین خود گفت اگر ثابت کنید حتی یک دلار در بانک های خارجی دارم، استعفا می دهم.

کد خبر : 46441
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1396 - 16:35

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به اتهامات وارد شده علیه وی در خصوص حساب های بانکی خانواده اردوغان در بانک های خارج از ترکیه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، اردوغان در پاسخ به اتهامات وارد شده از سوی رئیس حزب جمهوریخواه خلق ترکیه گفت: اگر طیب اردوغان یک پنی در (بانک های) خارج داشته باشد باید این را ثابت کند. اگر ثابت شود، من حتی برای یک دقیق هم در پست ریاست جمهوری باقی نخواهم ماند.

وی افزود: اردوغان در کدام بانک خارجی حساب دارد؟ ثابت کنید. اگر نمی توانید ثابت کنید، شما خودتان از صحنه سیاست کنار بروید. اگر اثبات کنید، من از سیاست و پست خودم به عنوان رئیس جمهور کنار خواهم رفت.

لازم به ذکر است کمال «قلیچدار اوغلو»، رهبر حزب جمهوریخواه ترکیه پیشتر اردوغان و حلقه اطرافیان وی را به داشتن حساب های بانکی در خارج از ترکیه متهم کرده بود. وی همچنین از وجود اسنادی خبر داده بود که نشان دهنده سرمایه گذاری پسران «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه در شرکت های چند ملیتی کشور مالتا است.

قلیچدار اوغلو هفته گذشته گفته بود: اردوغان، من یک سوال ساده از تو می پرسم. آیا می دانی فرزندان، برادر زن، پدر زن، برادر و دستیار سابق اجرایی تو میلیونها دلار در آن سوی آبها سرمایه گذاری بدون مالیات کرده اند؟

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.