اکبر ایمانی: اگر کسی بخواهد به تراکتور خیانت کند با خودم طرف است

هافبک تراکتور در مورد برتری این تیم مقابل استقلال در فینال جام حذفی و قهرمانی در این بازی و همچنین برنامه‌اش برای فصل آینده صحبت کرد.

کد خبر : 121502
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مهر 1399 - 12:36

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایلنا، اکبر ایمانی، هافبک دفاعی تراکتور که یکی از بهترین‌های این تیم در طول فصل گذشته بود و بازی‌های خوبی برای سرخپوشان تبریزی انجام داد از حال و هوای یک فصل طولانی و فراز و نشیب‌هایش که در نهایت به قهرمانی منجر شد می‌گوید و روایت جالبی از این دوره سخت از فوتبالش دارد که به موفقیت منجر شد. گفتگوی اکبر ایمانی با خبرنگار ایلنا را می‌خوانید:

 

* قهرمانی جام حذفی

قهرمانی در جام حذفی برای ما یک اتفاق شیرین و بهترین پایان برای یک فصل طولانی، طاقت فرسا و سخت بود و خدا را شکر در پایان یک فصل سخت با حمایت هواداران توانستیم قهرمانی بدست بیاوریم و باعث خوشحالی مردم آذربایجان شویم. همه هم و غم ما پیش از بازی خوشحال کردن هواداران بود و اینکه یک جام به آنها هدیه دهیم و خدا را شکر شرمنده‌شان نشدیم.

ما امسال خیلی سختی کشیدیم و ۱.۵ سال طول این فصل طول کشید و خیلی فرسایشی شده بود. بچه‌ها با وجود همه سختی‌ها هم قسم شدند تا نتایج خوبی بگیریم و یک جام تقدیم هواداران کنیم و این کوچکترین کاری بود که می‌شد در حق هواداران انجام داد و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

 

* جذابیت فینال با یک بازی پر گل

فینال بود و به صورت تک بازی انجام می‌شد و پیش بینی می‌شد بازی جذاب شود. مصاحبه‌هایی که استقلالی‌ها قبل از بازی انجام دادند و گفتند حتماً قهرمان می‌شویم باعث شد به ما بر بخورد و بیشتر از قبل مصمم شویم تا شایستگی‌هایمان را ثابت کنیم و ۲-۳ برابر انگیزه ما برای قهرمان شدن بیشتر شد و بتوانیم جواب صحبت‌های پیش از بازی آنها را در زمین بدهیم.

 

* دو نیمه متفاوت مقابل استقلال

نیمه اول کار را تمام کردیم و هرچه داشتیم در زمین گذاشتیم ولی در نیمه دوم استقلال چون چیزی برای از دست دادن نداشت و باخت با هر نتیجه‌ای برای آنها فرقی نمی‌کرد برای همین بدون ترس حمله می‌کردند تا بتوانند نتیجه را جبران کنند و ما هم برخلاف خواسته‌مان مجبور شدیم دفاع کنیم ولی خدا را شکر در نهایت نتیجه به سود ما تمام شد.

 

* وقت کشی تراکتوری‌ها

من این را قبول ندارم که ما وقت کشی کرده باشیم. بازی خیلی فیزیکی و سنگین بود و مصدوم‌هایی از قبل بازی داشتیم که به مصدومیت بازی می‌کردند و در طول بازی هم مصدوم دادیم و این شرایط در یک بازی به این سنگینی طبیعی است. به هر حال فوتبال است و هر اتفاقی ممکن است در جریان آن بیافتد ولی به هر صورت ما فوتبال بازی کردیم و فوتبالی بردیم.

 

* نگرانی بابت شایعات تلاش‌های بیرونی برای قهرمانی استقلال

ما هم این مسائل را شنیده بودیم ولی فکرمان را مشغول این مسائل نمی‌کردیم و تمرکزمان روی کارمان بود. همه ایران در مورد این صحبت می‌کردند که می‌خواهند استقلال را قهرمان کنند ولی اگر ما می‌خواستیم  فکرمان را مشغول این موارد کنیم نتیجه نمی‌گرفتیم و تمرکزمان روی کارمان بود. من خودم به شخصه این مسائل را قبول ندارم و فوتبال نتیجه‌اش در زمین مشخص می‌شود.

 

* گل اکبر ایمانی به استقلال در فینال

گلی که به ثمر رساندم روی زحمت بچه‌ها بود و این شانس به من رسید که بتوانم آن را به ثمر برسانم و نقشی در این برد مهم داشته باشم. این یک حرکت کاملاً تمرین شده بود و در تمرینات روی آن کار کرده بودیم. من چون بازیکن خیلی قد بلندی نیستم و بیشتر به عنوان بازیکن شوتزن مرا می‌شناسند روی کرنرها معمولاً یارگیری نمی‌شوم و از همین شیوه استفاده کردیم تا دروازه استقلال را باز کنیم. قبلاً در ذوب آهن هم یک بار با ضربه سر گل زده بودم و این دومین گلم به این شکل بود.

 

* ساکت الهامی

جا دارد اینجا از ساکت الهامی تشکر کنم که برای تراکتور و برای شخص من خیلی زحمت کشید و تاثیری زیادی روی عملکرد ما داشت و در مورد خودم مثلاً باید بگویم مسائل زیادی به من گوشزد کرد و فوتبالم با این موارد کامل‌تر شد و چیزهایی به من اضافه شد و بخش مهمی از فوتبال خودم را مدیون آقای الهامی می‌دانم و همین جا از طرف خودم و همه تراکتوری‌ها از او بابت زحماتی که در این مدت برای تیم کشید تشکر می‌کنم و آرزو می‌کنم هرجا که هست موفق باشد.

 

* علیرضا منصوریان

منصوریان مربی کارنامه‌دار و با دانشی است و در تیم امید شاگرد او بودم و می‌دانم مربی خوبی است و شرایط کار کردن در تبریز و در تراکتور و موفق شدن در این تیم را دارد و به نظرم انتخاب خوبی بود که باید از این بابت از مدیران باشگاه تشکر کرد. امیدوارم منصوریان بتواند تفکراتش را به خوبی در تیم پیاده کند و در کنار هم و با هم نتایج خوبی برای تیم کسب کنیم و موفق شویم.

 

* نگرانی بابت آشنا نبودن منصوریان به جو تبریز

من خودم بچه آذربایجان هستم و اینجا زندگی کردم و اخلاق هواداران تراکتور را می‌دانم و همیشه اگر یک شخص برای تیم زحمت بکشد و صادقانه رفتار کند او را می‌پذیرند و زحماتش را قدر می‌دانند و اگر نتیجه هم نگیرد شعار معروف “عیبی یوخ” را سر می‌دهند یعنی اشکالی ندارد چون به هر حال فوتبال است و هر اتفاقی ممکن است در آن بیافتد و از همین رو می‌گویم خیالم بابت جو تراکتور راحت است و منصوریان مشکلی در اینجا نخواهد داشت.

 

* جدایی رضا اسدی، زوج هافبک دفاعی

من یک فصل خوب کنار رضا اسدی داشتم و فصل قبل هم که کنار مهدی مهدی‌پور بازی می‌کردم همین وضعیت را داشتم و دو هافبک دفاعی خوب در این دو سال کنار من بازی کردند و از این بابت خوشحالم ولی فوتبال همین است و هر بازیکنی ممکن است یک روز شرایطی پیش بیاید که جدا شود و باید بابت زحماتی که برای تیم کشیدند از آنها تقدیر و تشکر شود و برای رضا اسدی عزیز هم هر جا که می‌رود آرزوی موفقیت دارم. من خودم سعی می‌کنم جوری بازی کنم که بازیکن کناری من هم احساس راحتی کند و برای همین زود با هم مچ می‌شویم و برای مثال وقتی مهدی‌پور رفت و اسدی جایش جذب شد هم این هماهنگی خیلی زود اتفاق افتاد.

 

* تکلیف فصل بعد

من همچنان با افتخار در خدمت تراکتور هستم و سال آینده می‌رویم با کمک منصوریان تیم را به قهرمانی لیگ برسانیم و در آسیا هم بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

 

* علاقه و تعصب ایمانی به تراکتور

من خودم را فرزند آذربایجان می‌دانم و یک آذری هستم که تراکتور را با تمام وجودم و از ته قلبم دوست دارم و مثل بچه‌ام می‌ماند و همیشه هر چه در توان دارم را برای موفقیت این تیم می‌گذارم و شاید باور نکنید همیشه از استرس نتایج تیم خواب و خوراک ندارم و قبل از بازی‌ها نگران این هستم که نتوانیم نتیجه دلخواه هواداران را بگیریم و بعد از بازی هم اگر خدای نکرده نتیجه نگیریم شب از ناراحتی خوابم نمی‌برد. در بازی فینال هم که صحبتش بود خیلی نگران بودم و برای دیداری که زحمات زیادی برای رسیدن به آن انجام داده بودیم نگران بودم و می‌ترسیدم اگر حالا که تا اینجا آمدیم قهرمان نشویم و هواداران را نا امید کنیم چه می‌شود ولی خدا را شکر نتیجه دلخواه را گرفتیم.

 

* ماجرای پیشنهاد ۷ میلیاردی

نمی‌خواهم درباره پیشنهاد حرف بزنم. پیشنهاد برای هر بازیکنی وجود دارد و خوشحالم عملکردم در تراکتور به شکلی بوده که به چشم بیاید و پیشنهادات مالی مناسبی داشته باشم. با این حال با تراکتور قرارداد دارم و تمام تمرکزم روی این تیم است. پیراهن تراکتور برایم ارزش زیادی دارد و آن را جزیی از خانواده‌ام می‌دانم. درست است که شرایط اقتصادی به شکلی رفته که شاید مسائل مالی در اولویت باشد و قرارداد من در تراکتور هم تفاوت خیلی زیادی با این پیشنهاد داشته باشد اما من به این باشگاه تعهد دارم. امیدوارم هر چه خیر است در آینده اتفاق بیفتد.

*  صحبت پایانی

یک خواهشی از هواداران تیم دارم و آن هم این است که به مطالب حاشیه‌ای در فضای مجازی و برخی کانال‌ها که به هدف تخریب تراکتور به حاشیه راندن تیم و منافع شخصی‌شان که ضربه زدن به تیم است فعالیت می‌کنند و بازیکنان را با اتهاماتی که می‌زنند به حاشیه ببرند و از هواداران خوبمان و مردم تبریز می‌خواهم در این موارد هوشیار باشند و فریب اخبار دروغ را نخورند. اگر به من اعتماد دارند مطمئن باشند و این قول را به آنها می‌دهم هرجا اگر دیدم خدای نکرده بازیکنی در تیم کم کاری یا خیانت می‌کند خودم مانع می‌شوم و از منافع و حیثیت تیم دفاع می‌کنم ولی خدا را شکر ما از این مسائل در تیممان نداشتیم و به امید خدا نخواهیم داشت و حاشیه‌هایی که می‌سازند به جهت تخریب تیم ما ایجاد شده و به آن بی توجه باشند. در آخر هم از آقایان زنوزی مالک باشگاه، الیاسی رئیس هیات مدیره و سهرابی مدیرعامل باشگاه بابت زحماتشان برای تراکتور تشکر می‌کنم.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.