اولمرت: هدف نهایی الحاق اراضی فلسطینی به اسرائیل است

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد غزه «تنها یک گام» در طرح کابینه این رژیم برای «پاکسازی» کرانه باختری از فلسطینیان، تخلیه مسجدالاقصی از مسلمانان و الحاق اراضی فلسطینی به «اسرائیل» است.

کد خبر : 1276310
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 - 9:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی درجریان گفت‌وگو با روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» ضمن توصیف کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم به یک «باند»، تصریح کرد: «هدف نهایی دو جناح راست افراطی، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، اشغال نوار غزه نیست.»

اولمرت در ادامه افزود: حتی شهرک‌سازی در سراسر نوار غزه ویران شده، هدف نهایی این گروه متوهم نیست که قدرت را در اسرائیل به دست گرفته‌اند.

وی همچنین گفت: غزه فقط یک فصل مقدماتی و سکویی است که این باند می‌خواهد از آن به عنوان پایه و اساسی برای نبرد واقعی استفاده کنند که آرزوی آن را دارند؛ یعنی نبرد کرانه باختری و کوه معبد (مسجدالاقصی) و هدف نهایی این باند پاکسازی کرانه باختری از ساکنان فلسطینی، پاکسازی کوه معبد از نمازگزاران مسلمان و الحاق اراضی فلسطینی به اسرائیل است.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی ضمن هشدار نسبت به اینکه مسیر دستیابی به این هدف مملو از خون است؛ «خون اسرائیلی‌ها در اراضی‌ای که اسرائیل از ۵۷ سال پیش بر آن سیطره دارد و همچنین خون یهودیان در سایر نقاط جهان»، تصریح کرد که خون بسیاری از فلسطینیان نیز ریخته خواهد شد و اگر جایگزینی وجود نداشته باشد احتمالاً در میان اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی نیز این اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه این باند در نخستین مرحله هدف خود که آغاز جنگی همه‌جانبه و فراگیر بود، در ظاهر موفق شده، ادامه داد: این هدف بدون درگیری خشونت‌آمیز و گسترده و جنگ فراگیر محقق نخواهد شد.

اولمرت با اشاره به کابینه رژیم صهیونیستی گفت: آنها کابینه اسرائیل را تحت کنترل خود درآورده‌اند و شخصی که در رأس آن است را به خدمت خود درآورده‌اند و احتمال برچیده شدن دولت و طرد نخست‌وزیر از اداره امور دولت اقدامی عجیب و غریب نیست و این امر روندی است که در حال حاضر، قدم به قدم در حال وقوع است.

وی درخصوص جنگ علیه غزه خاطرنشان کرد: مشخص است که ما تا پیروزی کامل فاصله داریم، چنین پیروزی غیرممکن است و حتی اگر عملیات نظامی چند ماه دیگر ادامه داشته باشد بهایی که باید پرداخت شود ارزش تحقق پیروزی را ندارد و امکان واقعی برای تحقق آن وجود ندارد.

اولمرت افزود، اکنون تداوم عملیات نظامی، رژیم صهیونیستی را به رفح سوق می‌دهد و این همان چیزی است که آنها خواهان آن هستند؛ چنین اقدامی توافقنامه صلح میان رژیم صهیونیستی و مصر را به‌طور ملموس با خطر مواجه می‌سازد.

وی اظهار کرد، در اثنای تمامی این مسائل، نتانیاهو تصمیم گرفته مسجدالاقصی را به آتش بکشاند.

پیشتر شبکه ۱۳ عبری‌زبان گزارش داد که بنیامین نتانیاهو تصمیم ایتامار بن گویر مبنی بر محدود کردن ورود فلسطینیان به داخل مسجدالاقصی در ماه رمضان را قبول کرده است.

قبل از آن شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم گزارش داد ایتامار بن گویر از کابینه این رژیم خواسته تا مانع ورود فلسطینیان زیر ۷۰ سال ساکن کرانه باختری، شهر قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی به مسجدالاقصی شود.

اولمرت گفت: نتانیاهو آماده است روابط با آمریکا را تا حدی تضعیف کند که با جو بایدن، رئیس جمهور بسیار متعهد به امنیت اسرائیل، بحرانی آشکار ایجاد کند و وی به خوبی می‌داند که تداوم این روند منجر به انزوای اسرائیل در جامعه جهانی می‌شود، آن هم به نحوی که قبلاً هرگز شاهد آن نبوده است.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.